Göteborg Energi deltar i Julstaden

Idag invigs årets Julstad. Under några veckor framöver kommer bland annat mängder med ljus att lysa upp staden i ett stråk från Lilla Bommen till Liseberg, en sjungande julgran står på Drottningtorget och en spektakulär ljus- och videoshow projiceras på Göteborgs konstmuseums fasad. Som Göteborgs lokala energibolag är vi med och förser evenemanget med förnybar el och på så sätt bidrar till ett hållbart samhälle.

Som en del i ljusstråket kommer du att se våra stora ljussatta vindsnurror som står placerade vid Gustav Adolfs Torg.

Vi har också en ljuspelare, som står placerad på Charles Felix Lindbergsplats, på Kungsportsavenyn. Ljuspelaren är en del i vårt samarbete med Göteborgs Stadsmission, där vi med hjälp av ljuspelaren utmanar dig och alla andra att också vara med och samla in pengar till Göteborgs Stadsmissions upprustning av deras lokal Gatljuset. Vi börjar insamlingen med att själva ge en julgåva som tänder upp stapeln och ju fler bidrag som kommer in desto mer ljus tänds i stapeln.

Julstaden Göteborg pågår från 5 december till och med 11 januari 2015. Läs mer om vad som händer på Julstaden i länken nedan.

Mer info