Över 10 000 sålda biljetter till EM-kvalmatchen mellan Sverige och Danmark

Det ser ut att bli en riktigt stor fotbollsfest på Nationalarenan Gamla Ullevi imorgon. Hittills är över 10 000 biljetter sålda till EM-kvalmatchen mellan Sverige och Danmark.

Lotta Nibell, vd på Got Event, Göteborgs arena- och evenemangsbolag:

– Detta är en milstolpe för svensk damfotboll. Fantastiskt roligt med en rekordpublik på Nationalarenan Gamla Ullevi. Göteborg visar återigen att vi är en stad med starka traditioner i idrott och evenemang. Jag ser fram emot en fin fotbollskväll och en god landskamp med en riktigt stor publik som gör allt för att stötta sitt lag.

Gamla Ullevi har sedan 2009 varit Nationalarena för det svenska damlandslaget. Sammantaget har landslaget hittills spelat 13 matcher inför nästan 85 000 besökare på Nationalarenan Gamla Ullevi.

Lotta Nibell igen:

– Statusen som Nationalarena är viktig för Gamla Ullevi och för Göteborgs damfotboll. Men förutom att det är fantastiskt att få uppleva evenemang av hög klass så finns det också andra perspektiv. Det är t ex inte självklart överallt att kvinnor får utöva idrott på högsta nivå. Idrott och föreningsliv i alla dess former är av väldigt stor betydelse i ett demokratiskt samhälle.

För mer information vänligen kontakta:
Lotta Nibell, vd Got Event, 031-368 43 70
Göran Havik, Svenska Fotbollförbundet, 070 - 393 72 49