Nya Jaguar XE med däck från Dunlop

Nya Jaguar XE med däck från Dunlop

Redan när den första Jaguaren såg dagens ljus var den prydd med däck från Dunlop. Relationen mellan Dunlop och Jaguar har sedan dess fortsatt att växa och idag kan däcktillverkaren meddela de godkända däckmodellerna för nya Jaguar XE.

Beroende på vilka tillval som gjorts finns det en rad olika däck- och hjulmodeller för den eftertraktade 4-dörrars sedanbilen Jaguar XE. Nu erbjuder Dunlop totalt fem storlekar, fyra från Dunlop Sport Maxx RT och en storlek av Dunlop BluResponse, till den ledande biltillverkaren.

Den flerfaldiga vinnaren Dunlop BluResponse är berömd för sitt enastående våtgrepp, medan Dunlop Sport Maxx RT är framtaget för att hantera grepp och inbromsning vid motorsportskörning för en dynamisk körupplevelse. Kombinationen Jaguar XE med någon av de godkända däckmodellerna bidrar till ökad prestanda på vägen.

– Vi är nöjda och stolta över att vi fortsätter att leverera däck till Jaguar, speciellt till det här nya attraktiva fordonet. Vi försåg den första Jaguaren någonsin med däck och det är en relation som fortsätter att växa. Den nya XE:n är den mest avancerade, effektiva och förfinade sportsedanbilen som Jaguar någonsin tillverkat och Dunlops däck går hand i hand med fordonets förstärkta dynamik, säger Nick Harley, Managing Director Original Equipment consumer EMEA for Dunlop.

Dunlops fem modeller för Jaguar XE är:
- Dunlop BluResponse J, storlek 205/55R17 95Y XL
- Dunlop Sport Maxx RT J, storlek 225/45R17 98 Y XL

- Dunlop Sport Maxx RT J, storlek 225/45R18 95 Y XL
- Dunlop Sport Maxx RT J, storlek 225/40R19 93 Y XL
- Dunlop Sport Maxx RT J, storlek 255/35R19 96 Y XL

Däcken är märkta med ett J, vilket indikerar att de är speciellt framtagna för Jaguar av Dunlop.