Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV

Maserati Levante väljer tekniken hos Goodyear Eagle F1-serien

Goodyear är stolta att tillkännage att Maserati kommer att montera Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV, särskilt utformat för SUV:ar och crossovers, som originalutrustning för nya Maserati Levante.

Det nära samarbetet mellan Maserati och Goodyear fortsätter, med målet att utveckla högprestandadäck som kan uppfylla kraven på väghållning och säkerhet för lyx- och sport-SUV:ar.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV är ett däck som är särskilt utformat för att ge utmärkt grepp genom ActiveBraking-teknologin, och ger korta bromssträckor på våta och torra vägbanor. Det ger bilförare bättre kontroll så att de kan njuta av en lyxig körupplevelse. Silikablandningen med hög yta säkerställer grepp och väghållning, snabb turn-in-respons vid kurvtagning och bränsleeffektivitet.

Två storlekar av Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV har homologerats på Maserati Levante: 265/45 R20 108Y XL och 265/50 R19 110 Y XL. Däcken är märkta "MGT" för att visa att de har homologerats av Maserati som originalutrustning.

"Vi är stolta att tillkännage att Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV har valts som originalutrustning av ett så prestigefyllt varumärke som Maserati för att monteras på nya Levante" säger Nick Harley, Managing Director OE Consumer EMEA. "Ett däck som är särskilt anpassat för SUV:arnas äventyrliga själ, och som tack vare den banbrytande tekniken möjliggör att Maserati-förare kan få ut det mesta från sin lyxiga körupplevelse och njuta fullt ut av resan."