Goodyear sponsor av svenska Team Red Adder i välgörenhetsrally

13 juli 2015 – Däcktillverkaren Goodyear har valt att sponsra det svenska laget Team Red Adder som deltar i ett äventyrligt välgörenhetsevent – The Mongol Rally. Rallyt är över 1500 mil långt och går genom berg och dalar, över slätter och öknar i både Europa och Asien varje sommar. Rallyt är inte bara ett sätt att upptäcka nya platser utan deltagarna bidrar också till en bättre värld. Sedan starten 2004 har The Mongol Rally samlat in närmare 50 miljoner kronor till välgörenhet.

Den 19 juli startar Team Red Adder sin långa resa i London. Laget består utav de två vännerna Mats Håkansson och Fredrik Krantz från Stockholm. Om fem veckor hoppas de ha klarat alla utmaningar och nått mållinjen i Ulan-Ude, huvudstad i delrepubliken Burjatien i södra Sibirien i Ryssland. I genomsnitt startar mellan 250 till 300 lag i tävlingen varje år men långt ifrån alla når hela vägen till mållinjen.

– Goodyear har generöst stöttat vårt lag med en uppsättning av kvalitetsdäck, inklusive reservdäck. Vi är väldigt taggade på att ge oss ut på detta äventyr. De nya Goodyear-däcken kommer att bidra till en säkrare och behagligare körning hela vägen till Ulan-Ude, säger Mats Håkansson och Fredrik Krantz.

I samband med tävlingen har Team Red Adder även tagit tillfället i akt och startat en välgörenhetsinsamling för att förbättra barns möjligheter till ett bättre liv.

– Vi valde att sponsra Team Red Adder med däck då vi på Goodyear tycker att syftet med resan är viktig och vi ser fram emot att följa teamet som kommer att ha otroligt roligt på sitt äventyr. Vi hoppas att Mats och Fredrik får en oförglömlig resa och att våra däck hjälper dem på vägen, speciellt när det kommer till att ta dem hem säkert, säger Karin Senning, Nordic Sr Brand Manager, Goodyear.

Under loppet går det att följa laget i sociala medier.

Facebook: https://www.facebook.com/TeamRedAdder

För mer information, vänligen kontakta:

Arvid Linder, presskontaktarvid@agency.se, +46 (0)70 779 58 98