Gå direkt till innehåll
Goodyear lanserar TPMS Connect för sömlös integration med TPMS-hårdvara som installeras som originalutrustning

Pressmeddelande -

Goodyear presenterar Goodyear TPMS Connect, en innovativ lösning som skapats för att hantera de utmaningar som åkerier står inför med hjälp av förinstallerade system för övervakning av däcktryck (TPMS, tire pressure monitoring systems). Det nya erbjudandet gör att åkerier som utrustas med OEM TPMS på sina nya fordon kan använda Goodyears lösningar och appar för att stärka åkeriernas effektivitet utan att installera ny hårdvara.

Hjälper åkerier att följa EU:s regelverk för TPMS

Lanseringen av Goodyear TPMS Connect kommer vid rätt tidpunkt. Systemet följer EU:s senaste regelverk för TPMS som kräver att alla nya motorfordon, inklusive lastbilar, släpvagnar och skåpbilar, utrustas med TPMS som noggrant mäter och överför information om däcktryck till föraren.

Många åkerier är utrustade med standard TPMS från originalutrustningstillverkare (OEM), och dessa system kan begränsa synligheten för notifieringar så att endast förare ser dem. Detta kan potentiellt försvåra arbetet för åkeriernas samordningspersonal och begränsa deras förmåga att snabbt åtgärda däckproblem, vilket potentiellt leder till dyr stillståndstid och underhåll. Goodyear TPMS Connect tar sig an bristerna genom att tillhandahålla en sömlös plug-and-play-lösning som integreras med befintlig TPMS-hårdvara för telematik. Goodyears lösning kan använda den befintliga TPMS-hårdvaran och förbättra den genom att bidra med omfattande dataåtkomst och intelligenta funktioner för åkerihantering.

Nyckelfördelarna med Goodyear TPMS Connect:

• Sömlös integration: Ansluts enkelt till befintlig TPMS-hårdvara för telematik vilket tar bort behovet av ytterligare hårdvara eller SIM-kort.
  • Snabb onboarding: Snabb onboarding av fordon via luften (OTA, over the air) utan att fordon behöver tas ur drift för installationer. Lösningen ansluts till Goodyear Cloud inom 24 timmar.
  • Bättre dataåtkomst: Förser åkerioperatörer med prediktiva och förebyggande aviseringar så att de kan fatta datadrivna beslut.
  • Omfattande synlighet: Erbjuder GPS-spårning och geofencing för effektiv och platsinriktad service.
  • Intelligent analys: Använder avancerade algoritmer för att analysera TPMS-data och ge handlingsbara insikter för proaktiv övervakning och underhåll.

Goodyears ingenjörer har utformat en svit med algoritmer som kallas för G-Predict-teknologi. De kan identifiera potentiella däckproblem innan de eskalerar, vilket gör att fordonet kan hållas i drift längre och minimerar stilleståndstid.

”Vi är glada att presentera Goodyear TPMS Connect – en lösning som ger åkerioperatörer insikter och kontroll över hela sin däckhantering”, sa Piotr Czyżyk, Managing Director, Fleet Mobility EMEA på Goodyear. ”Den innovativa teknologin stärker åkeriverksamheternas effektivitet och säkerhet, och det återspeglar vårt åtagande till att driva intelligent mobilitet mot framtiden. Vi ser fram emot att utöka dess tillgänglighet och hjälpa fler åkerier att uppnå optimal prestanda.”

Goodyear TPMS Connect är för närvarande tillgängligt med utvalda nya släpvagnar från originalutrustningstillverkare vilket innebär att de som köper ny utrustning kan uppleva fördelarna med förbättrad däckhantering och optimering av åkeribestånden. Goodyear förstår att olika åkerier har olika behov, och jobbar för att göra den innovativa lösningen tillgänglig för fler fordon inom en snar framtid så att fler åkerier kan använda de avancerade funktionerna för att uppnå bättre prestanda och effektivitet.

Goodyear presenterar TPMS Connect på IAA Transportation där besökare själva kan se hur den avancerade lösningen kan transformera åkeriverksamheten. Experter från Goodyear kommer att finnas på plats för att visa upp de sömlösa integrationsfunktionerna och diskutera fördelarna med proaktiv däckhantering.

För mer information, besök Goodyear i hall 21, monter B38 på IAA Transportation 2024 och upptäck hur Goodyears innovativa produkter och lösningar kan transformera din åkeriverksamhet.