Goodyear förser Jaguar Land Rover med originalutrustning för nya Jaguar F-Pace, Land Rover Discovery och Range Rover Velar

Goodyear kan stolt meddela att Jaguar Land Rover har valt dem för att leverera originalutrustning till nya Jaguar F-PACE, Land Rover Discovery och Range Rover Velar.

Goodyear har utvecklat Eagle F1 Asymmetric SUV AT för både nya Jaguar F-PACE, varumärkets första SUV någonsin med enastående dynamik och design, och Range Rover Velar, som kombinerar elegant enkelhet med avancerad teknologi och ingenjörskonst.

Däcken bär den distinkta ”J LR”-märkningen som visar att de är godkända av Jaguar Land Rover för fordon med följande monteringar: 255/60R18 112W XL, 255/55R19 111W XL och 255/50R20 109W XL. Däcken har utvecklats av Goodyears ingenjörer för att uppfylla tillverkarens specifika krav på lågt rullmotstånd, låg vikt och hög offroadprestanda.

För nya Land Rover Discovery, en familje-SUV med enastående design, avancerad teknologi och otrolig mångsidighet, har Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV homologerats som originalutrustning i följande storlekar: 255/60R19 113W XL AT, 255/55R20 110W XL AT och 275/45R21 110W XL.

”Att designa och konstruera originalutrustning för de nya ikoniska Jaguar Land Rover-plattformarna visar än en gång Goodyears förmåga att förstå och implementera kraven från förstklassiga fordonstillverkare”, säger Nick Harley, Goodyears Managing Director OE Consumer i EMEA. ”Att leverera utrustning till Jaguar Land Rover har varit en långvarig framgång, som blir möjlig tack vare våra ingenjörers starka engagemang som gör att vi kan utveckla skräddarsydda däck som ger utmärkt effektivitet, prestanda och kvalitet för efterlängtade premium-SUV:ar som Jaguar F-PACE, Range Rover Velar och Land Rover Discovery."