Unikt avtal för att hitta talanger

För att skapa förutsättningar och bättre möjligheter för våra tennisspelare att ta steget till världselit har Magnus Norman, Nicklas Kulti & Mikael Tillström startat Good to Great Tennis Academy. Målet att utveckla tennisspelare till världsklass kommer att förstärkas genom ett unikt avtal med världens ledande tillverkare inom tennisprodukter, HEAD.

Good to Great kommer att utveckla dagens och morgondagens tennisstjärnor samt jobba med utveckling av racketar, senor och bollar för HEAD.Good to Great har möjlighet att dela ut sponsorkontrakt till lovande talanger.

Parterna har tecknat ett 3-årigt internationellt samarbetsavtal.

-          Vi har bestämt oss för att kavla upp ärmarna för att utveckla bra tennisspelare till världsklass säger Magnus Norman, partner i Good to Great, som fortsätter, det är otroligt glädjande att samarbeta med världens ledande företag inom tennisprodukter, HEAD.

-          HEAD har alltid varit med om att leda utvecklingen av tennisprodukter. Nu får vi vara med att leda utvecklingen av framtidens tennisspelare också. Det känns oerhört spännande säger Magnus ”Gusten” Gustafsson HEAD distributör i Sverige

Good to Great vision är att bygga norra Europas ledande tenniscenter för utveckling av tennisspelare. Fram till att tenniscentret är på plats kommer Good to Greats verksamhet för att ske utifrån en mobil tennisakademi med en bas i SEB SALK-hallen. Det finns plats för ett limiterat antal spelare, oavsett klubbtillhörighet. Verksamheten sker terminsvis. Good to Great kommer även att samarbeta med flera klubbar för utveckling av tennisspelare.

För mer information kontakta:

Magnus Norman                     Tel. +33 617 443 909              Email: magnus@goodtogreatworld.com

Mikael Tillström                       Tel. +46 708 30 49 86             Email: mikael@goodtogreatworld.com

Nicklas Kulti                            Tel. +46 708 71 04 22             Email: nicklas@goodtogreatworld.com

Magnus Gustafsson                  Tel. +46 733 71 84 00             Email: gusten@gsl.nu

• head
  • tennisstjärnor
  • tennisprodukter
  • magnus gustafsson
  • gusten
  • tennissatsning

Good to Great World AB har visionen att bygga Nordens ledande tenniscenter för utveckling av tennisspelare och kommer tills det fysiska centret står klart, hjälpa klubbar, förbund och privatpersoner med sin tennissatsning utifrån en mobil akademi.