Good to Great Tennis Academy och Ultimate Performance ingår samarbete

Good to Great Tennis Academy och Ultimate Performance offentliggjorde idag att de ingår samarbete gällande fysträning för tennisspelarna som ingår i Good to Great Tennis Academy.

Good to Great grundades av de tre före detta världsspelarna Magnus Norman, Mikael Tillström och Nicklas Kulti. Inom ramen för Good to Great Tennis Academy gör de nu en unik satsning för tennisspelare som vill ta steget till världsklass.

”Vi brinner för svensk tennis och genom våra erfarenheter har vi som mål att utveckla framtidens tennisspelare. Konkurrensen i världstoppen blir hårdare och det är viktigt med ett professionellt helhetsupplägg för att nå världstoppen, fysträning är en viktig del för utvecklingen i världstoppen för att få ut maximalt av sin kapacitet. I detta sammanhang känns Ultimate Performance, med sin gedigna kompetens och nytänkande inom fysträning och deras koncept Mind to Muscle, som en given partner”, säger Nicklas Kulti, partner på Good to Great.

”Good to Great Tennis Academy är ett strålande initiativ som går hand i hand med Ultimate Performance fokus kring att öka förståelse och skapa förutsättningar hos idrottare att maximera sin potential”, säger Peter Englund VD på Ultimate Performance.

Nicklas Kulti, partner Good to Great World AB, nicklas@goodtogreatworld.comTel 0708 71 04 22

Peter Englund VD Ultimate Performance, peter.englund@ultimateperformance.se Tel 0725 15 10 60

• good to great
  • good to great tennis
  • tennissatsning
  • tennisstjärnor
  • fysträning
  • ultimate performance

Om Good to Great

Good to Great World AB är ett oberoende företag som arbetar med utveckling av tennisspelare. Visionen är att bygga Nordens ledande tenniscenter för utveckling av tennisspelare. Tills det fysiska centret står klart kommer Good to Great hjälpa klubbar, förbund och privatpersoner med sin tennissatsning utifrån en mobil akademi.

Om Ultimate Performance

Ultimate Performance AB är ett företag som jobbar med fysutveckling och optimering för individens prestation. Det genom att ta atleter från rörliga och stabila till Stark, Snabb och Skadefri. Ultimate Performance bygger sin filosofi på Mind To Muscle som koncept och har kompetens för tester, träning och behandling allt In House.

Ultimate Performance vision – Vår förståelse din livsstil

www.ultimateperformance.se