Svenska Golfförbundet lanserar ett turismprojekt med OnTee

Svenska Golfförbundet lanserar ett turismprojekt med OnTee

OnTee Tour Destinations är namnet på en turismsatsning som lanseras i samarbete mellan Svenska Golfförbundet och OnTee. Syftet är att öka synligheten för arrangörsklubbar, samt att marknadsföra Sverige som en destination för golfturism.

Inbjudna att medverka är arrangörsklubbar för proffstävlingar, Lag-SM, Europamästerskap & ANNIKA Invitational. Alla klubbar har erhållit en presentation under juni månad och flertalet klubbar har redan svarat ja till att medverka.

Samarbetet lanseras i samband med OnTee Grand Prix, som är en deltävling på Cutter&Buck Tour, och sträcker sig minst 5 år framåt.

Primära marknader är Norden, mellan- och Nordeuropa. Med OnTee skapas möjligheten att kommunicera med deras befintliga databas på över 10 marknader där man erbjuder direktbokningar genom söktjänsten. Marknadsföring kommer även ske genom SEO, sociala medier, nyhetsbrev samt bannerannonsering. I Sverige sker annonseringen i MinGolf samt genom nyhetsbrevet Tournytt. Planerad kampanjstart är 1 september.

Fredrik Van Spejk, VD Golfamore Group:

"Via OnTee.com är vi sedan länge vana vid stora bokningsflöden till södra Europa och andra populära golfdestinationer. Eftersom vi är ett svenskt bolag är det extra kul att sakta men säkert se ett ökande intresse för Sverige som alternativ för golfsemestern. Diskussionerna med SGF kring ett gemensamt turismprojekt har varit väldigt givande och det var en självklarhet för oss att vara en del av det. Vi vill utan tvekan vara med och bidra till att sätta Sverige på kartan för golfturism i Europa."

Mathias Resare, marknadschef Svenska Golfförbundet:

"Svenska golfbanor är av högsta europeiska klass och vi bör övertid se fler utländska spelare på våra svenska golfbanor. Utan arrangörsklubbar och deras arbete kan vi inte erbjuda den höga kvalité vi har på våra tävlingar. Samarbetet med OnTee är glädjande då vi kan erbjuda arrangörsklubbar ett ökat värde samt inleda ett arbete med att stärka Sverige som en golfdestination. Då OnTee har API för GIT underlättar även hanteringen för medverkande golfklubbar."

För mer information kontakta:

Mathias Resare, marknadschef Svenska Golfförbundet.

Johan Markus, marknadschef Golfamore Group

Golfamore Group - Bygger Europas största golfnätverk