Seniormässa lockar med allt från Lill-Babs till Västerbottensost

Seniormässa lockar med allt från Lill-Babs till Västerbottensost

Bild. Beatrice Dahlström marknadsför Gold of Lapland på mässa i Älvsjö.

För sextonde året i rad arrangeras Seniormässan som är Sveriges största mässa för den växande och köpstarka gruppen 55 +.  De som besöker mässan kommer att hitta flera utställare inom områdena resor & turism, hälsa, hushåll och tjänster.  I år finns två scener med framträdanden och presentationer där bland annat Lill-Babs underhåller med musik och på scen två hittar man västerbottningen Monica Holmgren, VD på Upplevelser i Norr och Omnica Travel AB,  som ska inspirera till resor norrut på temat ” Res till Västerbottenostens hemland”.

Nu har du haft ditt första framträdande på mässan, hur gick det?

- Västerbottensosten är så känd och omtyckt så jag tyckte att det var ett bra tema att locka med, säger Monica Holmgren. Jag pratade om hela Västerbotten och lyfte upp flera besöksmål i Gold of Lapland som passar perfekt för denna målgrupp och för bussgrupper.

Gold of Lapland har en egen monter på mässan och i den jobbar Christina Renström, Sören Lundström , Beatrice Dahlström och Monica Holmgren.  De delar ut reseinspiration, ger tips om utflykter i Gold of Lapland samt bjuder på den åtråvärda Västerbottenosten.

På er monter syns devisen ”Mer upplevelser nära” men är Stockholm verkligen nära Gold of Lapland?

- Vi vill få seniorerna  att upptäcka norra Sverige och om man tittar på vilka andra destinationer som är här t ex Egypten, Karibien så är vi väldigt nära och ändå exotiska, menar Beatrice Dahlström, Gold of Lapland. Vacker natur, kultur , intressant historia kring osten och  guldet, fantastisk västerbottnisk mat och nöjen tror vi lockar alla målgrupper, avslutar Beatrice och bjuder på mer Västerbottensost.

Mässan pågår under 29 september till 1 oktober och mässarrangören beräknar ca 10 000 besökare.

Gold of Lapland är en ekonomisk förening som ägs av ca 80 företag och även en turistdestination som geografiskt sträcker sig över Lycksele, Malå, Norsjö, Robertsfors och Skellefteå.