Rekordintresse från norrbottningarna!

Rekordintresse från norrbottningarna!

Bild. Sture Andersson på Ostens Hus sålde Västerbottensost till Lulebor.

Den gångna helgen bjöd på stålande vackert vårväder och på vårmässa i Luleå. Bland de ca 150 utställarna fanns Gold of Lapland representerade och trots att mässan backade något i besökarantal så har intresset för Gold of Lapland regionen aldrig varit så stort som i år. Alla förväntningar överträffades och rekord slogs både i material som delats ut och besökare som tävlat.

Gold of Laplands delegation med Ostens Hus och Hotell Källan Spa & konferens lockade med Västerbottensost och reseinspiration för att få Luleåborna att resa söderut i sommar. Sture Andersson på Ostens Hus sålde ost samtidigt som han berättade om Ostens Hus som besöksmål.

• - Vi var med även förra året och hade höga förväntningar men jag måste säga att de har överträffats, säger Sture Andersson, VD på Ostens Hus. Vi har sålt slut på all Västerbottensost som vi hade med oss och allt material är utdelat. Vi är spända av förväntan inför sommaren och hoppas att norrbottningarna väljer att resa söderut.

Vi hörde att Anna Skipper från TV-programmet "Du är vad du äter" var på mässan, vad säger hon om Västerbottensosten?

• - Jag tror hon tycker att man ska unna sig av det goda men med måtta, skrattar Sture, som faktiskt sålde en bit ost även till en i Annas TV-team men vem var det är konfidentiellt.

.................................................

För mer information kontakta gärna
Karin Fällman, verksamhetsledare Gold of Lapland