PRESSINBJUDAN TILL MÖTE MED TYSKA JOURNALISTER  SOM DELTAR I LAPLAND AUTUMN EXPERIENCE

PRESSINBJUDAN TILL MÖTE MED TYSKA JOURNALISTER SOM DELTAR I LAPLAND AUTUMN EXPERIENCE

Onsdag 11 september

14-15 Aurora Borealis Adventures, Ekorrsele (Vindelns kommun)

19-20 Gallejaur kultur- och naturreservat (Arvidsjaurs kommun)

Torsdag 12 september

11-12 Källan Hotel och SPA, Åmliden (Norsjö kommun)

Förutom journalisterna finns också Eleonore Hedman från Gold of Lapland och Henrike Lenz från Visit Swedens kontor i Hamburg på plats.

STORT TYSKT INTRESSE FÖR HÖSTUPPLEVELSER I NORR

Gold of Laplands satsning på Lapland Autumn Experience har väckt stort intresse i Tyskland. 11-12 september testar fem tyska journalister olika höstaktiviteter i Västerbotten och i södra Norrbotten. De kommer bland annat att få en hundspannsupplevelse utan snö, vandra i naturreservat och fiska öring.

Journalisterna som deltar i Lapland Autumn Experience representerar tidningarna Kölner Stadt-Anzeiger, Der Standard, Westdeutcher Zeitung och Nordis. Dessutom finns det med en frilansare som skriver för olika dagstidningar i Tyskland.

Mer information om journalistresan och om Lapland Autumn Experience: Eleonore Hedman, Gold of Lapland, 070-252 73 60 eleonore@goldoflapland.com

Pressbilder och program för Lapland Autumn Experience: www.goldoflapland.com

Lapland Autumn Experience drivs av Gold of Lapland inom ramen för projektet Årligt Vildmarksevent som finansieras genom projektstöd från Europeiska jordbruksformen för landsbygdsutveckling. Projektet pågår till den 31 december 2013.

Destinationen Gold of Lapland ligger i norra Västerbotten och södra Norrbotten och den sträcker sig från hav till fjäll genom sju kommuner. Gold of Lapland är en ekonomisk förening med cirka 90 medlemsföretag och med uppdraget att marknadsföra sina medlemsföretag.