Nu lyfts vintern upp i Gold of Lapland

Nu lyfts vintern upp i Gold of Lapland

På bilden syns Beatrice Dahlström, produktansvarig på Gold of Lapland. Foto: Ricke Johansson

Att det finns mycket att uppleva på sommaren i Gold of Lapland är redan bekant för många. Nu är det dags för fler att upptäcka  vintern med allt vad den har att erbjuda.

Gold of Lapland är en ekonomisk förening som ägs av ca 80 företag och även en turistdestination som geografiskt sträcker sig över Lycksele, Malå, Norsjö, Robertsfors och Skellefteå. Just när vintern har tagit ett stadigt grepp om oss  ger denna förening ut sin allra första vintertidning som vänder sig till alla som bor just i detta område. För vet man verkligen vad som finns att göra i sin egen hembygd? Nej, inte alltid och det finns många turistupplevelser att upptäcka menar turistföreningen Gold of Lapland.

Varför skickar ni ut tidningen lokalt till 40 000 hushåll och företag?

- Vi vill att alla som bor här  ska upptäcka allt spännande  som finns att göra  här hemma på vintern, både utomhus och inomhus, säger Beatrice Dahlström,  som är ansvarig för denna nya produktion. Har man kul i sin hembygd blir man en god ambassadör.

Vad händer i vinter då?

- Det finns så mycket att hitta på åka skidor och slalom i härliga barnvänliga backar, skoterutflykter, eller varför inte besöka julmarknaden på Nordanå i Skellefteå och ni får in missa Risliamatörernas revy, påpekar Beatrice.

Vi bor i en del av landet där vi har fyra årstider och det är inte alla förunnat, så njut av snön och mys i vintermörkret, avslutar Beatrice.

__________________________________

För mer information kontakta gärna Beatrice Dahlström, produktansvarig i Gold of Lapland, 0918 33101