Lycksele och Gold of Lapland på ”roadshow” till Norge

Lycksele och Gold of Lapland på ”roadshow” till Norge

Bild. Små besökare på Lycksele djurpark, som fyller 50 år i sommar och hoppas på många norska besökare.

Den norska turistmarknaden är viktig för hela Sverige och det är många svenska kommuner och destinationer som slåss om att blir norrmännens favoritplats. För att sätta Lycksele på norrmännens topplista åker Gold of Lapland tillsammans med Lycksele kommun till Norge för att få ännu fler norrmän att upptäcka Lycksele och hela Gold of Lapland.

Turnén följer Blå Vägen in i Norge eftersom många av Lyckseles gäster kommer just från det området. Första stopp är i Mosjoen och under denna "roadshow" hinner man även besöka Mo i Rana.

Med på turen är Camilla Nyhlander, Lycksele Turistbyrå, Beatrice Dahlström, Gold of Lapland och Jenny Lindgren, fritid Lycksele Kommun. Med sig i bagaget har truppen fina erbjudanden från företagen i Lycksele och turistinformation från hela regionen. I sommar fyller Lycksele djurpark 50 år och det ska firas på olika sätt och flera boendeanläggningar har passat på att ge extra bra erbjudanden.

-  Redan nu hittar många norrmän till Lycksele, berättar Camilla Nyhlander. Vi vill självklart att ännu fler skall hitta hit, men vi vill även informera de redan befintliga gästerna om vad Lycksele har att erbjuda i sommar. Vi har många arrangemang som Hästveckan och Motorveckan och man får ju inte missa Gammplatsen och djurparken, fortsätter Camilla.

Men det är inte bara turistnäringen som har att vinna om norrmännen kommer, handeln ser ofta ett stort uppsving under sommarmånaderna. För en del kan detta ge ett mycket bra tillskott för året.

- För Gold of Lapland är Norge en marknad som är viktig för våra medlemmar, som även finns inom handeln. Och när vi satsar så gör vi det ordentligt, säger Beatrice Dahlström. För samtidigt som vi åker med Lycksele till Norge, befinner sig min kollega Sören Lundström på en turné tillsammans med fritidskontoret i Skellefteå. Ibland är det hektiskt, skrattar Beatrice.

........................

För mer information kontakta gärna
Beatrice Dahlström, Gold of Lapland 0918 33101