Guldrikets turistföretagare satsar tillsammans på Oktobermässa i Skellefteå

Guldrikets turistföretagare satsar tillsammans på Oktobermässa i Skellefteå

Guldrikets turistföretagare erbjuder massor av upplevelser både för stora och små. Bild från Camp Caribo. Nästa vecka börjar det byggas montrar på Oktobermässan i Skellefteå som öppnar sina portar fredag den 26 oktober och är öppen hela helgen. Oktobermässan kommer i år att bl a bjuda på en mode-show, en Elvis-utställning och teman på föreläsningar som besökarna får lyssna till är hälsa, resor och turism. Flera av Guldriket/ Gold of Laplands medlemmar har valt att ställa ut för att nå alla mässbesökare och för att få berätta om alla guldkorn de kan upptäcka i sin närhet. - På fredagen är det speciella senioraktiviteter och det är en av anledningarna till att vi deltar, säger Beatrice Dahlström, som planerat Guldrikets mässdeltagande, seniorer är nämligen en av våra viktiga målgrupper. Förutom det kommer våra företag att försöka inspirera till massor av vinteraktiviteter och konferenser samt julbord naturligtvis, fortsätter Beatrice som även kommer att jobba på mässan. Följande utställare hittar ni i Guldrikets monterområde: Camp Caribo, Forum Museum Rönnskär, Fromhedens Fiskecamp, Källan Spa och konferens, Miraculous Voyage LTD, Upplevelser i Norr och Vildmarksgruvan i Varuträsk. - Man tror att alla i närområdet vet vad som finns att erbjuda men så är det inte, säger Conny Robertsson, säljare på Upplevelser i Norr. Conny kommer att stå i Guldrikets monter för att visa upp förslag på aktiviteter i regionen både företagare och privatpersoner. Det finns så mycket att upptäcka hos våra professionella turistföretagare, avslutar Conny. ------------------------------------------- För mer information, kontakta gärna: Karin Fällman, destinationsansvarig Gold of Lapland, 0918 331 10, 070 608 65 06, karin@guldriket.com Guldriket, en geografisk och tematisk destination som tar vara på de kultur- och industrihistoriska värden som finns i gruvlandskapet i Västerbotten samt övriga turistiska guldkorn som finns i området. Området spänner över norra länsdelen av Västerbotten och över fyra kommuner: Skellefteå, Norsjö, Malå och Lycksele. Se www.guldriket.com Läs mer om destinationen Ostriket, "en god bit av Västerbotten" med ett 20-tal certifierade besöksmål och arrangemang på www.ostriket.nu Ostriket hittar du inom kommunerna Skellefteå och Robertsfors.