Guldriket populärt på mässa och i lokalradio

Guldriket populärt på mässa och i lokalradio

Bild. Beatrice Dahlström marknadsför Guldriket på Oktobermässan i Skellefteå. Oktobermässan i Skellefteå är över för i år och mässan besöktes av ca 3000 personer. Guldriket/ Gold of Laplands företag försedde alla besökare med massor av reseinspiration i vackra Guldrikespåsar. - Vi hade naturligtvis hoppats på ännu fler besökare men är ändå nöjd med tillströmningen i vår monter under lördag och söndag, säger Beatrice Dahlström, mässansvarig för Gold of Lapland. De deltagande företagen hade skänkt fina priser som lottades ut i en tipsrunda i montern och det gjorde att de stannade till och lärde sig om Guldrikets utbud. Radio Skellefteås reporter Carl-Åke Edström var en flitig besökare hos Guldrikets företagare och han passade på att göra en mängd reportage för ett timslångt specialprogram om Guldriket och Gold of Lapland. Följande utställare jobbade i Guldrikets monterområde: Camp Caribo, Forum Museum Rönnskär, Fromhedens Fiskecamp, Källan Spa och konferens, Miraculous Voyage LTD, Upplevelser i Norr och Vildmarksgruvan i Varuträsk. ------------------------------------------------------------ För mer information, kontakta gärna: Karin Fällman, destinationsansvarig Gold of Lapland, 0918 331 10, 070 608 65 06, karin@guldriket.com Guldriket, en geografisk och tematisk destination som tar vara på de kultur- och industrihistoriska värden som finns i gruvlandskapet i Västerbotten samt övriga turistiska guldkorn som finns i området. Området spänner över norra länsdelen av Västerbotten och över fyra kommuner: Skellefteå, Norsjö, Malå och Lycksele. Se www.guldriket.com Läs mer om destinationen Ostriket, "en god bit av Västerbotten" med ett 20-tal certifierade besöksmål och arrangemang på www.ostriket.nu Ostriket hittar du inom kommunerna Skellefteå och Robertsfors.