Gold of Lapland ny turistbyråentreprenör i Lycksele

Gold of Lapland ny turistbyråentreprenör i Lycksele

Bildtext. Camilla Nyhlander, turistbyråansvarig på Lycksele turistbyrå

Lycksele tar varje år emot ett stort antal besökare som vill uppleva det kommunen har att erbjuda, allt från naturupplevelser till konferenser, föreställningar, seminarier och andra händelser och för många är turistbyrån den första kontakten.

Från årsskiftet är det en ny entreprenör, Gold of Lapland ekonomiska förening, som driver Lycksele turistbyrå och även placeringen av turistbyrån är ny. Den nya turistbyrån ligger nu i busstationen, ett stenkast från centrum.

Camilla Nyhlander, barnfödd i Kristinberg och numera bosatt i Norrgård, är nyanställd som turistbyråansvarig. Vad förväntar du dig av ditt nya jobb?

- Jag vill att besökare i Lycksele får en trevlig upplevelse att ta med sig för resten av livet. Turistbyrån är ju en informationskälla för besökare men även för ortsbor och därför är en av mina viktigaste uppgifter nu i uppstarten att jag får kontakt med massor av föreningar och företag. Jag vill ha information om det mesta som händer i Lycksele med omnejd, säger Camilla Nyhlander.

För att ortsborna ska hitta till den nya turistbyrån anordnar Camilla ett Öppet Hus den 3 mars.

- Om inte Lyckseleborna vet var turistbyrån ligger kan de inte hjälpa till att lotsa besökarna hit, påpekar Camilla och hälsar samtidigt alla välkomna till turistbyrån.

............................................................................................................................................................................................................

För mer information kontakta gärna

Camilla Nyhlander, Lycksele turistbyrå, 0950 16690

Karin Fällman, destinationsansvarig Gold of Lapland, 0918 331 10, 070608 65 06, karin@goldoflapland.com