GOLD OF LAPLAND ERBJUDER ÖVER 140 GÅVOR TILL DE SEMESTERSUGNA

GOLD OF LAPLAND ERBJUDER ÖVER 140 GÅVOR TILL DE SEMESTERSUGNA

Gold of Lapland är välrepresenterad i Västerbottensturisms ”Prova på Västerbotten” kampanj inför sommaren 2012. Över 140 gåvor finns med för den som i sommar vill besöka destinationen Gold of Lapland, där Sagabiografen i Adak står för otroliga 100st av dessa.

Vi hoppas att sommarkampanjen slår väl ut för destinationen och deltagande företag och föreningar, berättar Maria Larsson Gold of Lapland som gläds åt att anläggningarna i Gold of Lapland är välrepresenterade. Det visar på vilket fantastiskt utbud som finns här i form av allt från sevärdheter och aktiviteter till boende, fortsätter hon. Kanske lockar ett besök på Sagabiografen i Adak, Forum Museum Rönnskär eller Svansele Vildmarksutställning? Vildmarksupplevelser vid Laggträsket i Malå och Borgjaure i Sorsele? Boende och aktiviteter på djurparken, badparken och gamplatsen i Lycksele? Utbudet av upplevelser är stort i vårt område vilket är toppen, här finns något för alla tycken och smaker, tillägger hon.

Inför sommaren har det i västerbottens län samlats in gåvor som potentiella och intresserade besökare har chansen att ta del av. Det totala antalet gåvor är ca 220st, varav närmare hälften har går att nyttja i Gold of Lapland. Alla finns samlade på www.visitvasterbotten.se/prova. Konceptet ”Prova på Västerbotten” är en uppföljning på den vinterkampanj som genomfördes vintern 2011-2012 av Västerbottensturism och som enligt utvärderingen fick ett bra utfall.

Följande anläggningar har ställt upp med gåvor för att locka besökare att prova västerbottens län och göra ett besök i Gold of Lapland: Svansele Vildmarkscenter, Sagabiografen i Adak, Laggträsket, Borgjaure Fiskecamp/Sorselefisket Norra, Forum Museum Rönnskär, Ansia Resort, Tre gånger så kul, Ansia Badpark, Lycksele Djurpark, Gamplatsen

BILDTEXT:

Sagabiografen i Adak, en anläggning i Gold of Lapland som deltar med 100 gåvor i sommarkampanjen "Prova Västerbotten"

Foto: dynamedia.se

Mer information lämnas av Maria Larsson, Gold of Lapland tel 0918-331 10 eller Ulf Figaro, Västerbottensturism tel 090 -16 57 41(om hela konceptet)

Gold of Lapland är en ekonomisk förening som ägs av  närmare 90 företag och föreningar i västerbotten/lappland