Christina lever dubbelliv

Christina lever dubbelliv

Bild:  Christina Renström och melodikryssprogramledaren Anders Eldeman.

Christina Renström hittar man till vardags på Malåbostaden där hon servar alla i Malå med omnejd som vill byta bostad. Det är säkert många som känner igen Christina sedan hon arbetade på turistbyrån i Malå och allt sedan den tiden har hon ett sug att åka iväg på mässor och berätta om allt fantastiskt som finns att uppleva i Malå och i Gold of Lapland. Så ibland tar hon ledigt från sitt vanliga arbete, packar sin väska med hårtork, mässkläder och åker ut på uppdrag åt Gold of Lapland.

Varför är det så kul att åka på mässa?

- Ja, som nu i Sundsvall, när man riktigt kände det positiva intresset, många som ville ha information och som tävlade, då är det jättekul, skrattar Christina.

För några veckor sedan jobbade Christina tillsammans med kollegorna på Gold of Lapland på vårmässan i Sundsvall och det är inte första gången hon träffar Sundsvallsborna. För två år sedan fanns hon på plats och hann prata både i radion och träffa Anders Eldeman på Melodikrysset, som sände live från mässan. Att man träffar kändisar på mässor är ju ingen slump, många gånger är ju dessa dragplåstret för att locka folk. Under flera år har Ernst Kirschsteiger varit ett affischnamn som dragit och självklart har Christina träffat även honom.

Ska du iväg på fler uppdrag?

- Inte just nu, men om jag får frågan och det är okey för mitt ordinarie arbete så tvekar jag inte . Men just nu kan jag leva på Sundsvallsmässan länge, säger Christina.

________________________________________________

För bilder

För mer information kontakta gärna
Karin Fällman, verksamhetsledare för Gold of Lapland 070 608 65 06