Brolle till Gumboda hed – rock och countryfest

Brolle till Gumboda hed – rock och countryfest

Brolle blir huvudattraktionen på årets rock-och countryfest på Gumboda hed 2-4 juli.

Fredagskvällen fylls som vanligt av omväxlande rock- och countrymusik hela kvällen från stora scenen. Utöver Brolle kommer Jonas Otter med band, svensk mästare i country, vidare en kanadensisk countrysångare, Joe Fournier, som kompas av bandet Logjammin från Piteå, ett band som redan tidigare medverkat på Gumboda hed. Dessutom flera andra band som New Mountain Music, Custom Covers som framför sin show ”Custom Lines”, Torgny Sandgrens band från Arvidsjaur samt Wolfman Jack från Umeå.

Lördagen, som är avgiftsfri under dagtid, kommer att fyllas av loppmarknad, där vem som helst får möjlighet att boka en plats för att sälja av sitt överflöd. Dessutom linedance och squaredance på skilda banor samt en familjeunderhållning med sång och musik av välkända Gun Rehnman och Anders Östman.

Lördagskvällens dragplåster blir Sveriges hetaste rockabillyband John Lindbergs Trio från Gävle, som följs av populära Cover Kings och Hellbilly Jokers, alltså en riktig rockabillykväll.

På stora banan blir det dans till återstartade och efterfrågade mogenbandet Thor-Görans på fredagskvällen, samt till det populära ungdomsbandet Shake på lördagskvällen, och i puben blir det full fart till Custom Covers på fredag och Kapten Crew på lördag.

-Det kommer att bli bra drag båda kvällarna tror Bengt Gunnarsson, programansvarig för festligheterna. Vi tror att Brolle lockar en bred publik. Vi hoppas också nå en del av alla de bilentusiaster som under denna lördag skall visa upp sina snygga bilar på bilparaden Wheels i Umeå, till att besöka Gumboda hed före eller efter Wheels eller kanske både och. För de som vill campa så byggs en stor tillfällig husvagnscamping upp intill festplatsen.

Mer information finns på hemsidan www.gumbodahed.se

Gumboda hed är medlem i Gold of Lapland, en ekonomisk förening som ägs av ca 80 företag och även en turistdestination som geografiskt sträcker sig över Lycksele, Malå, Norsjö, Robertsfors och Skellefteå.