Gold of Laplands nyhetsbrev 24 maj 2016

Gold of Laplands nyhetsbrev 24 maj 2016

Hej alla vänner till Gold of Lapland!

Vi fortsätter med våra nyhetsbrev som innehåller korta nyheter om vad som händer inom Gold of Lapland, vårt projekt INTILL och ibland lite nyheter från andra som vi tror kan vara intressant för er. Jag hoppas att ni har nytta av vår information och detta är ett sätt som vi kommunicerar ut men vi vill gärna också träffa er personligen och ni kommer att träffa både en och flera av medarbetarna på Gold of Lapland inom de kommande åren.

SENIORER - EN VIKTIG MÅLGRUPP!
På torsdag deltar Beatrice och Monica på en Seniordag i Kungsträdgården i Stockholm för att möta seniorer och organisationer på plats. Bilden ovan är en annons i mässans seniortidning som har gått ut inför Seniordagen och vi har även skrivet en artikel om besöksmål som passar målgruppen. Med oss har vi förutom Gold of Laplands magasin även tre reseförslag till bussgrupper.

GOLD OF LAPLANDS NYA STYRELSE VALDES 18 MAJ
För er som inte hade möjligheten att delta så kan jag berätta att följande personer nu styr Gold of Laplands ekonomiska förening: Ordinarie: Sven Roosqvist, ordförande, Arne Hellsten, vice ordförande, Sara Bäcklund, Donald Eriksson och Eleonore Hedman. Suppleanter: Artur Prifti, Börje Stenlund, Mattias Forsgren, Christopher Storm och Paula Perriens.

NY AVGIFTSNIVÅ FÖR "IDEELLA FÖRENINGAR UTAN NÅGON STÖRRE OMSÄTTNING"
Årsstämman tog beslut om att denna grupp av medlemmar från och med i år ska ha en serviceavgift på 500 kr. För er som ligger i denna grupp kommer vi att skicka ut årets fakturor inom kort.

STORT TACK TILL ALLA STÖTTANDE FÖRETAG!
Vi har flera företag inom Gold of Lapland som stöttar oss och det är vi väldigt tacksamma för! Vi vill gärna lyfta er på vår nya webb så skicka er logotype och en kort beskrivning av er verksamhet så kommer ni att synas där.

HÅLLBARHETSENKÄT

Arbetet med hållbarhet går vidare. Vi har nu genomfört sex möten, två i vardera Norsjö, Malå och Lycksele, med företrädare från företag, kulturföreningar, samebyar och sameföreningar, fiskeföreningar, kommunalråd och tjänstepersoner, Länsstyrelsen, Umeå Universitet m fl. Det har varit mycket givande möten och dessa kommer vi att redovisa vad de gett till alla som deltagit.
I detta arbete behöver vi svar från er medlemmar så besvara denna enkät och ge er syn på hur nuläget är.
KLICKA HÄR FÖR ATT SVARA PÅ ENKÄTEN

GOMORRON MALÅ - NYTT KONCEPT I BRED SAMVERKAN
Välkommen till nyhetsmorgon för företagare i Malå den 26 maj. Tema för detta första frukostmöte är "Besöksnäringen – en framtidsmöjlighet i Malå" och Gold of Lapland står som värd. Ni hittar inbjudan som bilaga.

TIPS INFÖR SOMMARSÄSONGEN

• Du vet väl om att vi kan hjälpa dig med bokningsbara paket för ert företag . Ta kontakt med Beatrice på beatrice.bergqvist@goldoflapland.com eller 0918-33110 så berättar hon hur.
  • Vem svarar på mail hos er under högsäsongen? Missa inga affärer och frågor som kommer in den vägen.
  • Är du på sociala media? Har du tänkt på vem som uppdaterar under säsongen och svarar på inlägg?
  • Kom ihåg att uppdatera webben och att det även är viktigt är att skriva om företaget. Visa att ni är stolta över era verksamheter!

Gold of Lapland är en av tre samverkansparter i EU-projektet INTILL - INNOVATIV TURISM I LAPPLAND.

Gold of Lapland, Hemavan Tärnaby och South Lapland har beviljats ett samverkansprojekt för att utveckla turismen i den geografiska regionen Malå, Norsjö, Lycksele, Storuman, Vilhelmina,Åsele, Dorotea och Strömsund.