Jan Bylund boostade hyresgästernas ego

Jan Bylund boostade hyresgästernas ego

Med rubriken ”Boosta ditt Ego” träffades många av GöteborgsLokalers hyresgäster på Axelhuset i Högsbo för en helkväll i humorns tecken. På scenen stod komikern, programledaren och inspiratören Jan Bylund.

”Boosta ditt Ego” var den fjärde och sista sammankomsten för året i GöteborgsLokalers satsning på utbildningar för sina hyresgäster. Drygt 60 entusiastiska besökare hade samlats denna torsdagskväll på Axel Dahlströms Torg och Axelhuset för att träffas, äta en värmande soppa och framför allt lyssna till gästföreläsaren Jan Bylund.

Långborden var dukade och stämningen var uppsluppen när hyresgästerna minglade och utbytte erfarenheter med varandra. Det alla dock väntade på var föreläsningen av Jan Bylund som den här kvällen hade temat ”Boosta ditt ego”, vilket i praktiken syftade till att tänka på vad man ger för intryck till sina kunder.

Jan Bylund började sin föreläsning med att påtala vikten av att sälja sig själv och att hela tiden vara närvarande när man skall göra affärer.

– Jämför skillnaden mellan att starta ett hundrameterslopp ifrån startblocken eller från fåtöljen. Vem tror du vinner loppet om kunden, frågade Bylund sin publik.

Kvällen fortsatte i humorns tecken där bland annat paralleller drog mellan asfaltsläggare och laboratorietekniker. Jan berättade också hur den mänskliga hjärnan fungerar, vi kan nämligen alla ladda oss själva med eget beröm och positivitet.

Med uppmaningen från Jan att berömma varandra mer på jobbet, både anställd som chef, lämnade leende hyresgäster Axelhuset och vandrade hemåt i kvällen. Förhoppningsvis fick de med sig en ny syn på sälj och kollegor, något man även kan omsätta i praktiken och på så sätt göra ännu bättre affärer.