Vårväderstorget är ett av de torg GöteborgsLokaler förvaltar. Fotograf Hans Wretling

ISO-revision genomförd med beröm

I fredags avslutades GöteborgsLokalers ISO-omcertifieringsrevision för treårsperioden 2018 - 2021 efter totalt fyra revisionsdagar med två olika revisorer. Efter en gedigen genomgång av bolagets processer sammanfattades arbetet. Resultatet blev med beröm godkänt. Endast tre mindre avvikelser och några förbättringsförslag noterades.

Revisorerna Anders Andalen och bolagets nya revisor Annicca Andersson från RISE var nöjda med revisionsdagarna som löpte på fint, mycket tack vare bolagets välfungerande digitala lösningar. I år lades fokus på hur väl bolaget dokumenterar sitt arbete. Två digitala studiebesök kunde ändå genomföras i Focus-huset samt på Brunnsbotorget.

– Ett mycket gott engagemang visas på samtliga nivåer och stämningen är öppen och mycket god. Ledningssystemet är väl anpassat till verksamheten, uppfyller ställda krav och är samordnat för samtliga för certifikaten gällande standarder, säger revisorerna från RISE.

Resultatet bekräftar att GöteborgsLokaler har ett väloljat och strukturerat arbetssätt som noggrant följer de lagar och målsättningar som bolaget lyder under och att arbetet med ständiga förbättringar är väl inarbetat och viktigt hos bolagets alla medarbetare. Vidare berömdes det utvecklingsarbete som pågår med olika processer, det systematiska arbetsmiljöarbetet och anpassningen till pandemin för att säkerställa upprätthållen kvalitet och ständiga förbättringar.

GöteborgsLokaler certifierades inom kvalitet 2015, miljö 2018 och arbetsmiljö under 2020.

Frågor?

Kontakta Karin Ahlström Ullbro, hållbarhets- och kvalitetsansvarig på GöteborgsLokaler. karin.ahlstrom-ullbro@goteborgslokaler.se