Gnestahem satsar vidare på återbruk i projektet "Granne ger till Granne"

Gnestahem satsar vidare på återbruk i projektet "Granne ger till Granne"

Gnestahem är stolta att meddela att vi fortsätter vårt framgångsrika initiativ med återbruk i fokus och konceptet, "Granne ger till Granne". Som en del av detta initiativ arrangerade vi återbruks loppisen tillsammans med resursgruppen i Gnesta kommun, där den senaste hölls i veckan och blev en stor framgång med över 200 besökare och cirka 90 % av de insamlade föremålen som fann nya ägare.

Våra tidigare evenemang har varit mycket uppskattade, och denna gång var inget undantag. Flera hyresgäster anlände tidigt för att skänka saker och för att få en förhandstitt på de uppställda borden och möblerna i förrådet. När återbruks loppisen öppnade kl. 14 den 17 juni strömmade förväntansfulla boende in från olika håll.

"Det vi såg under återbruks loppisen var en fantastisk upplevelse av gemenskap och glädje. Våra hyresgäster gick nöjda med en mängd olika saker och möbler. Många uttryck för tacksamhet och hopp om fler liknande evenemang i framtiden", säger Linnea Johansson, initiativtagare från Gnestahem AB.

"Granne ger till Granne" har visat sig vara en framgång. Det skapar en känsla av samhörighet och glädje, både för de som skänker och de som hittar nya föremål på gratis loppisen. Det är ett exempel på social hållbarhet i praktiken.

Gnestahem är mycket tacksamma över att kunna bidra till dessa positiva upplevelser. Forskning visar att den bästa känslan för människor när det gäller empati och medmänsklighet är att ge till andra utan egen vinning. Genom vår aktivitet har Gnestahems hyresgäster fått se vilken glädje deras gåvor ger till andra.

"Vårt arbete med återbruk under mottot 'Granne ger till Granne' har blivit en viktig del av vårt samhällsengagemang. Vi är glada över att kunna fortsätta med dessa initiativ och aktiviteter som främjar gemenskap och social hållbarhet," säger Catherina Fored, VD på Gnestahem AB.

Vi ser fram emot att fortsätta med fler insamlingar och POP-UP återbruks loppisen, och hoppas på fortsatt stort engagemang från våra hyresgäster och deltagare.

För mer information, vänlig kontakta:

Linnea Johansson eller Morgan Ohlsson, Gnestahem AB