Mofast vässar digital infrastruktur - ingår avtal med GlobalConnect

Mofast vässar digital infrastruktur - ingår avtal med GlobalConnect

Mofast AB (“Mofast” eller “Bolaget”) har kommit överens med internetleverantören GlobalConnect. Avtalet innebär att GlobalConnect tar hand om underhållet av den digitala infrastrukturen i alla Mofasts boligstadsfastigheter i Södertälje kommun. Dessutom kommer GlobalConnect att fungera som den nya kommunikationsoperatören för Mofasts bostadsfastigheter i Södertälje och erbjuda hyresgästerna nya digitala tjänster.

– Vi är glada över att ha valt GlobalConnect som vår samarbetspartner för att hantera den digitala infrastrukturen i våra bostadsfastigheter i Södertälje. Avtalet kommer att garantera stabilitet och fördelar för alla våra hyresgäster, anställda, leverantörer och aktieägare. Dessutom kommer det att ge tillförlitligt bredband, högkvalitativa TV-tjänster och tillgång till spännande nya digitala erbjudanden, Per Gebenius, VD Mofast.

Mofast har inlett ett samarbete med GlobalConnect för att förbättra den digitala infrastrukturen i deras bostadsfastigheter i Södertälje kommun. GlobalConnect kommer att ansvara för underhållet av nätverket och agera som kommunikationsoperatör åt mofast i området. Detta samarbete kommer att gynna alla hyresgäster genom att erbjuda pålitligt bredband, ett brett utbud av Tvkanaler och möjligheten att ta del av nya digitala tjänster. Det är en spännande utveckling som kommer att göra vardagen bekvämare och främja uppkopplingen för alla som bor och arbetar i Mofasts bostadsfastigheter i Södertälje kommun.

– Vi är väldigt glada och stolta över att Mofast har valt att teckna avtal med oss. Tillsammans ska vi se till att stärka den digitala infrastrukturen och förse Mofasts hyresgäster i Södertälje med nya digitala tjänster. Vi vet hur viktigt det är för mofast att ligga i framkant när det kommer till förvaltning av sin fastighetsbestånd och vi ser framemot att leverera ett stabilt och robust nät med de senaste digitala tjänsterna för hyresgästerna, Mattias Dahlberg, säljchef MDU GlobalConnect.

GlobalConnect är en av de ledande leverantörerna av digital infrastruktur och datakommunikation i norra Europa. Koncernen levererar fiber till privata hushåll och nätverkslösningar till företag. GlobalConnects infrastruktur består av 155 000 kilometer fibernät och 35 000 kvm datacenterutrymme i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland och Finland. GlobalConnect har cirka 1 900 medarbetare, 30 000 företagskunder och ansluter mer än 800 000 privata hushåll till fiberbaserat bredband, vilket innefattar mer än 600 000 svenska privathushåll. GlobalConnect är resultatet av sammanslagningar mellan Broadnet, GlobalConnect och IP-Only under 2019 och 2020.