Lotti Lundell Berg blir ny chef för GlobalConnects konsumentaffär i Sverige

Lotti Lundell Berg blir ny chef för GlobalConnects konsumentaffär i Sverige

GlobalConnect, en av de ledande leverantörerna av digital infrastruktur i Norden, utser Lotti Lundell Berg till Senior Vice President för den svenska B2C-affären. Hon kommer närmast från Telia Company där hon idag ansvarar för analys, datadriven affärsutveckling och artificiell intelligens.

Lotti tar över ansvaret för GlobalConnects svenska konsumentaffär, med fler än 600 000 uppkopplade privatkunder över hela landet. Hon blir även en del av GlobalConnects koncernledning och företagets nordiska ledningsgrupp för B2C.

- Med 30 års erfarenhet från ledande roller inom teknikbranschen tillför Lotti en perfekt kombination av operativ och kommersiell kompetens. Hon har även en imponerande meritlista av att leverera tillväxt och samtidigt genomföra storskaliga förändringsinitiativ. Det känns väldigt kul att kunna välkomna Lotti till vårt team och jag är övertygad om att hennes energi, strategiska och analytiska förmåga och breda ledarskapserfarenhet är precis vad vi behöver för att leverera enligt vår strategi i Sverige, säger Charlotta Rehman, Executive Vice President för B2C på GlobalConnect.

De senaste 10 åren har Lotti Lundell Berg haft flera ledande befattningar inom Telia Company, senast i rollen som VP, Head of Analytics. Dessförinnan har hon bland annat haft framträdande roller på Exportrådet och Accenture.

- Jag är jätteglad över att börja på GlobalConnect och få arbeta med ett starkt team och ägare som verkligen vill göra skillnad. GlobalConnect har en imponerande historia av att leverera fiber till svenska hushåll under många år och har spelat en viktig roll i digitaliseringen av Sverige, både i tätort och på landsbygden. Jag ser verkligen fram emot att leda den svenska B2C-verksamheten och tillsammans nå nya spännande mål, säger Lotti Lundell Berg.

Lotti Lundell Berg kommer att rapportera till Charlotta Rehman som har koncernövergripande ansvar för GlobalConnects B2C-affär.

GlobalConnect är en av de ledande leverantörerna av digital infrastruktur och datakommunikation i Norden och transporterar mer än häften av all datatrafik till och från Norden. GlobalConnect levererar fiberbaserade bredbandstjänster till mer än 800 000 privathushåll och nätverkslösningar till 30 000 B2B-kunder via sitt 155 000 kilometer långa fibernät i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland och Finland. GlobalConnect sysselsätter cirka 2 000 personer och hade år 2022 en omsättning på 7,2 miljarder SEK.