GlobalConnect sponsrar Norrlands största LAN-event: SubZero E-Games

GlobalConnect sponsrar Norrlands största LAN-event: SubZero E-Games

GlobalConnect är glada att meddela sitt stöd för Norrlands största LAN-event: SubZero E-Games. Arrangemanget, som GlobalConnect är huvudpartner till, äger rum i Östersund den 7-9 juni 2024 och riktar sig till alla Sveriges E-sport entusiaster med målet att skapa en inkluderande och engagerande LAN-spelmiljö där nybörjare, hobby-spelare och proffs kan samlas.

E-sporten har vuxit kraftigt i Sverige och har idag många utövare och följare. Det uppskattas att mellan 400,000 och 500,000 personer är aktiva inom e-sporten, vilket inkluderar både spelare och åskådare.

- För oss på GlobalConnect ligger internet och den gemenskap det skapar nära vårt hjärta, säger Lars Sundström, kontoansvarig på GlobalConnect. Vi strävar efter att främja digital inkludering och möjliggöra kommunikation och samarbete över gränserna. SubZero E-Games representerar en plattform som inte bara främjar spelkultur utan också skapar en mötesplats där människor kan dela sina intressen och skapa långvariga relationer.

SubZero E-Games kommer att erbjuda en plattform för deltagare att delta i olika speltävlingar, workshops och aktiviteter som främjar gemenskap och kreativitet inom spelvärlden. Detta evenemang representerar en spännande möjlighet för Östersunds invånare att delta i och njuta av spelkulturen på lokal nivå.

- Att etablera Norrlands största LAN-event, en samlingsplats för ungdomar under tre inspirerande dagar, kräver betydande engagemang, förtroende och samarbete. Från dag ett har våra partners visat en enastående dedikation. Detta projekt hade inte varit möjligt att genomföra utan deras stöd. Tack vare vårt samarbete med GlobalConnect kan vi nu erbjuda internet av världsklass till alla deltagare. Deras expertis och engagemang är grundläggande för att vårt LAN ska bli verklighet, säger Alee Farrohi grundare och projektledare till SubZero E-Games.

Förutom ett omfattande LAN-event och en turnering med några av Sveriges bästa lag inom Counter-Strike kommer det i Östersund Arena att vara en Tech- och gamingexpo samt föreläsningar inom AI, gaming och värdegrundsarbete inom e-sporten. Planen är att eventet ska bli en årlig tradition och att Östersund ska bli en E-sportstad.

Läs mer på https://subzeroegames.com/