Boken Ettor, Nollor, Barr och Kottar. Illustration: Leo Hallin för GleSYS

Humoristiskt och tankeväckande om datacenter och dess plats på vår jord

Författarna Leo Hallin och Christoffer Sörensen har tillsammans skapat den nu aktuella bilderboken – Ettor, Nollor, Barr och Kottar – som behandlar temat hållbara datacenter på ett sätt som passar även de allra yngsta.

Leo och Christoffer tar sig an temat hållbara datacenter på ett lättsamt sätt. Det här är en bok fylld av finurligheter med ett ytterst pedagogiskt upplägg. I Ettor, Nollor, Barr och Kottar får du veta vad det finns för likheter mellan en myrstack och ett klimatsmart datacenter, men framför allt varför vi måste vara rädda om vår planet.

Leo Hallin är en frilansande kreatör som rör sig obehindrat mellan olika genrer – oavsett om det gäller måleri, filmskapande eller design – och har en fantastisk förmåga att locka fram ett leende i mungipan. Med berättarglädje och sin pricksäkra stil skapar han magiska platser och historier som berör.

Christoffer Sörensen jobbar som visuell kommunikatör och designer på GleSYS. Han är initiativtagare till boken och kan lite och mycket om man frågar honom själv. Christoffer brinner för bildskapande i alla dess former, men har fått upp ögonen för det skrivna ordet först på senare tid. Natur och odling är en ständig inspirationskälla och något han ofta återkommer till för avkoppling.

Tillsammans med GleSYS har Leo och Christoffer gett ut boken Ettor, Nollor, Barr och Kottar.

För kontakt med Christoffer Sörensen, hör av dig till christoffer.sorensen@glesys.se

För recensionsexemplar, hör av dig till Petter Knutsson, petter.knutsson@glesys.se

Om GleSYS

GleSYS grundades 1999 i Falkenberg och är en av Nordens ledande leverantörer av serverhosting och nätverksinfrastruktur.