Årets ingenjör i Västra Mälardalen från GKN Driveline Köping AB

Årets ingenjör i Västra Mälardalen utsågs vid en stor Guldgala i Köping torsdagen den 24 november. Pristagaren, som blev utsedd av Västra Mälardalens Industriförening var Mårten Olsson, produktansvarig för vinkelväxlar vid GKN Driveline Köping AB.

VD Lars Christiansson var stolt vid den stora Guldgalan "Det är viktigt för oss som arbetsgivare att våra anställda får möjlighet att utvecklas och växa. Jag är mycket stolt över att Mårten Olsson får denna utmärkelse som ett bevis på hans kompetens och utveckling".

Motiveringen lyder så här:
"För att snabbt ha utvecklat gedigen kompetens och innovativ förmåga i rollen som produktansvarig konstruktör. Genom sitt sätt att lösa tekniska frågor kring företagets produkter har Mårten starkt bidragit till att skapa nöjda kunder. I utvecklingen av nya produkter har Mårten omsatt kundens kravspecifikationer till attraktiva tekniska lösningar och på ett förtroendefullt sätt presenterat dessa. Med sina insatser har Mårten verksamt bidragit till att företaget kunnat säkra mycket viktiga ordrar"

GKN Driveline Köping AB har totalt 705 anställda, varav ca 25 ingenjörer inom produktutveckling samt ca 50 tekniker inom olika områden (såsom produktionsteknik, beredning, kuggteknik och mätteknik).

• Verkstadsindustri

• kompetens