Joacim Modigh - fotograf Tommy Bruun

JOACHIM MODIGH - GINA TRICOTS NYA CFO

Den svenska modekedjan Gina Tricot finns idag på 180 ställen runt om i Europa och fortsätter att erbjuda spännande och inspirerande mode både online och i butik i över 30 länder. Med en stark passion för mode och en tydlig målsättning att leverera en upplevelse för kunden har kedjan rekryterat en ny CFO i Joachim Modigh.

Joachim har 15 års erfarenhet av att arbeta som CFO/Ekonomichef bland annat har han haft rollen CFO på både Nelly.com och nu senast från Oscar Jacobson. Dessförinnan har Joachim även hunnit med en gedigen bakgrund inom redovisning och en fotbollskarriär i allsvenskan.

I sin roll som CFO, ansvarar Joachim för den totala ekonomifunktionen för hela Gina Tricot koncernen.

- Jag är mycket glad att ha fått det här förtroendet, med min mångåriga bakgrund inom det finansiella fältet hoppas jag att kunna bidra till Gina Tricots fortsatta utveckling. säger Joachim Modigh, CFO.

- Vi är väldigt stolta att Joachim ombord. Det här är en rekrytering som ligger i linje med våra tillväxtambitioner. Vi är övertygade om att Joachim kommer att vara ett fantastiskt tillskott för vår organisation och önskar honom varmt välkommen till oss! säger Magnus Månsson, VD.

Joachim började sin anställning den 15:e februari och sitter i koncernledningen.

Topics

Gina Tricot is a Swedish fashion chain offering exciting, feminine fashion to women in over 30 countries. We don’t complicate things. Our strength has always been keeping things simple, which applies to our designs and working methods alike. We have a passion for fashion, with the goal of offering customers a new and exciting shopping experience.

We Make Women Smile

Gina Tricot is a Swedish clothing company, offering trending fashion to women in over 30 countries. Our customers will find outfits and accessories for every occasion, every day of the week – must-have basics, denim, and the ultimate party pieces. At Gina Tricot we have an immense passion for fashion, intending to offer our customers a new and inspiring omnichannel based shopping experience, both online and in store.

We’re always aiming to find new forward-thinking ways how we can evolve as a fashion company; looking for great sustainable solutions, creative work ideas and unique collaboration opportunities to become even better at what we do – and put our hearts into every day – as an international fashion supplier.

Gina Tricot