Sveriges mest populära Cava får en rosa tvilling

Sveriges mest populära Cava får en rosa tvilling

En flörtig och välgjord Cava rosé!

Julià & Navinès Cava har sannerligen blivit en favorit och en bästsäljare i Sverige. Nu är Julià & Navinès Cava Organic Rosé tillbaka efter förra årets lansering – ett riktigt kärt återseende för de långa och ljusa dagarna! Det här är en ekologisk Cava med fruktiga toner av hallon och stenfrukt som balanseras av inslag av frisk citrusfrukt och kex.

”Klart fyndbubbel som är mer än värt att beställa hem.” - Andreas Grube, Allt om Mat, oktober 2022

Julia & Navinès Cava Organic Rosé har gjorts helt enligt den traditionella metoden, så som champagne tillverkas, det vill säga att den andra jäsningen sker i flaskan. Ett säkert kort till tapas, aperitif eller i kombination med fisk- och skaldjursrätter! Eller bara precis som den är, till mat eller utan.

Julia & Navinès ingår i U mes U, som är en familjeägd och driven producent från Spanien, inbäddad i de kalkstensbelagda kullarna i Alt Penedès i Katalonien, Cavas hjärta! Hela deras produktion är ekologisk certifierad.

"I am extremely proud of this Cava rosé which is full of red fruit, delicate, fresh and elegant! It is made from the best grapes from our region and aged for 12 months in the bottle to guarantee a complete Cava rosé experience! - Oriol Piñol, Vinmakaren.

Produktinfo

Julia & Navinès Cava Organic Rosé