Gernandt & Danielsson har biträtt Betsson vid dess förvärv av majoriteten av aktierna i sportsbokverksamhet för B2B

Gernandt & Danielsson har biträtt Betsson AB (publ) (”Betsson”) i samband med dess förvärv, genom dotterbolag, av 80 procent av aktierna i KickerTech Malta Limited (”KickerTech”) från TG Holdings Limited. KickerTech är ägare till en sportboksverksamhet för business to business (B2B).

KickerTechs verksamhet består av utveckling av avancerade oddsmodeller, tradingteknologi och sportboksfunktionalitet och bedrivs från Vilnius, Litauen.

Den totala köpeskillingen för 80 procent av aktierna uppgår till 14 miljoner EUR på kassa- och skuldfri basis och betalas i tre delar.

Gernandt & Danielsson har biträtt Betsson med ett team bestående av partners Fredrik Palm och Oscar Anderson samt associate Viktor Borg och i övrigt partner Foad Hosenian (konkurrensrätt) samt senior associate Magdalena Jerner (immaterialrätt).

Gernandt & Danielsson biträder Evolution vid dess förvärv av Nolimit City

Evolution AB (publ) offentliggjorde den 22 juni 2022 att dess helägda dotterbolag, Evolution Malta Holding Limited, ingått avtal om att förvärva Nolimit City för en initial köpeskilling uppgående till motsvarande 200 miljoner euro, samt tilläggsköpeskillingar om upp till 140 miljoner euro. Förvärvet är villkorat av erhållandet av relevanta myndighetsgodkännanden och förväntas slutföras under det t

Gernandt & Danielsson biträder SIBA Invest vid försäljning av NetOnNet till Komplett

SIBA Invest Aktiebolag har ingått avtal om att sälja samtliga aktier i NetOnNet AB till Komplett ASA. Som vederlag för aktierna i NetOnNet kommer SIBA Invest att erhålla 1 500 miljoner NOK kontant och 35 242 424 nyemitterade aktier i Komplett. Baserat på stängningskursen för Kompletts aktie på Oslo Börs den 8 februari 2022 uppgår det totala värdet av köpeskillingen till 3 706 miljoner NOK.