Gernandt & Danielsson biträder vid Waterlands emission av obligationer om 140 miljoner euro för att finansiera förvärvet av LifeFit Group och inlösen av dess obligationer

Gernandt & Danielsson biträder vid Light AcquiCo GmbH (”AcquiCo”) (ett bolag som indirekt ägs av investeringsfonder rådgivna av Waterland Private Equity) emission av obligationer till ett totalt belopp om 140 miljoner euro inom ett rambelopp om 300 miljoner euro. Likviden från obligationsemissionen ska delfinansiera AcquiCo:s förvärv av LifeFit Group TopCo GmbH (tillsammans med dess dotterbolag ”LifeFit Group”) och finansiera återbetalningen av LifeFit Groups utestående obligationer 2019/2025.

LifeFit Group är en ledande plattform för fitness och hälsa i Tyskland och samlar flera varumärken inom fitness under ett tak. Koncernen erbjuder fitnesskoncept som Barry's, Fitness First och Gym Society.

Waterland är ett oberoende private equity-investeringsbolag som hjälper företag att förverkliga sina tillväxtplaner. Med betydande finansiella resurser och branschexpertis gör Waterland det möjligt för sina portföljbolag att uppnå accelererad tillväxt både organiskt och genom förvärv. Waterland har kontor i Nederländerna, Belgien, Frankrike, Tyskland, Polen, Storbritannien, Irland, Danmark, Norge, Spanien och Schweiz. Bolaget har för närvarande cirka 14 miljarder euro i aktiefonder.

Gernandt & Danielsson biträder Pareto Securities AS, LifeFit Group och AcquiCo med ett team bestående av partner Mikael Borg, counsel Adrian Della Morte Pålstam samt associates Mathilda Wallén, Erik Karlsson och Jacob Linder. Pareto Securities AS agerade sole bookrunner i obligationsemissionen.

Gernandt & Danielssons är en av de ledande svenska advokatbyråerna inom svensk och internationell affärsjuridik. Vi är en fullservicebyrå med särskilt fokus på transaktioner, tvistlösning och finansiella tjänster. På kontoret i Stockholm arbetar idag 145 medarbetare varav 95 jurister. För mer information besök www.gda.se