Gernandt & Danielsson biträder vid MTG:s avyttring av ESL Gaming

Gernandt & Danielsson biträder vid MTG:s avyttring av ESL Gaming

Modern Times Group MTG AB (“MTG”) offentliggjorde den 24 januari 2022 att bolaget avyttrat ESL Gaming. Transaktionen sker mot kontant betalning och värderar ESL Gaming till 1 050 miljoner dollar. MTG:s ägarandel på 91,46% av ESL Gaming motsvarar 960 miljoner dollar på kassa- och skuldfri basis.

Transaktionen är föremål för sedvanliga myndighetsgodkännanden och väntas slutföras under andra kvartalet 2022.

Under MTG:s ägande har ESL Gaming ökat sina intäkter kraftigt och uppnått en betydande storlek – ESL Gaming är idag det största oberoende esportsbolaget i världen.

Gernandt & Danielsson har biträtt MTG med ett team bestående av partner Fredrik Palm, senior associates Oscar Anderson och Mikael Bolling och associates Jakob Forsell, Kajsa Sundklev och Emelie Ögren.