Fastighetstransaktionsteam ansluter till Gernandt & Danielsson

Fastighetstransaktionsteam ansluter till Gernandt & Danielsson

Magnus Lidman och Anna Eriksson ansluter den 1 juni 2024 som delägare till Gernandt & Danielsson. Magnus och Anna kommer närmast från Linklaters där de gemensamt lett teamet för fastighetstransaktioner. Tillsammans med Magnus och Anna ansluter även fem biträdande jurister; Johan Tivéus Kronlund, Viktor Rytter, Lovisa Swahn, David Carlson och Rebecka Ljung.

Magnus Lidman är erkänd som en av Nordens ledande jurister inom fastighetsrelaterad M&A.

Anna Eriksson har omfattande erfarenhet av att biträda ledande globala fastighets- och PE-fonder, nordiska institutioner och fastighetsbolag i några av de största och mest komplexa fastighetstransaktionerna på marknaden.

Manfred Löfvenhaft, Managing Partner på Gernandt & Danielsson, kommenterar: ”Vi är mycket glada att välkomna Magnus och Anna med team till Gernandt & Danielsson. De är båda mycket kompetenta jurister och med deras spetskompetens inom fastighetstransaktioner kompletteras vårt redan starka erbjudande inom transaktionsjuridiken.”

Magnus Lidman tillägger: ”Det känns väldigt roligt att tillsammans med Anna och vårt team ansluta till en av landets främsta byråer. Jag ser mycket fram emot att arbeta sida vid sida med mina nya kollegor och tillsammans utveckla klientrelationer och verksamheten inom fastighetstransaktioner.”