GCCH Utökar med nytt Mini-Hotel i Borås

GCCH Utökar med nytt Mini-Hotel i Borås

Got City Center Hotels förvärvar Regementsstadens Vandrarhem i Borås och brandar om verksamheten till Mini-Hotel.

Verksamheten har idag 30 rum och är placerad i Regementsstaden, Borås. Mini-Hotel Regementet blir GCCH´s 10:e hotellverksamhet och den första i Borås. Tillträdet är planerat till juli 2023.

"Borås är en marknad som vi har planerat att expandera till sedan en tid tillbaka. Vår koncern startade med en liknande verksamhet och att vi nu får ta med det välfungerande konceptet Mini-Hotel till en ny stad känns superkul. Vi har även flera liknande projekt i pipeline och ser verkligen fram emot att expandera konceptet under samma varumärke till fler städer framöver", säger Henric Hannerfalk, CEO för GCCH.

Om Mini-Hotel
Mini-Hotel är ett vandrarhemskoncept som togs fram av GCCH och påbörjades i drift genom öppnandet av Göteborgs Mini-Hotel.
Bokar man ett rum på Mini-Hotel ingår alltid sängkläder, handdukar och städning. Dessutom säljs enbart privata rum, allt från enkelrum till större familjerum.
Frukost erbjuds till en låg kostnad samtidigt som alla gäster får tillgång till gemensamma gästkök för att kunna tillaga sina egna måltider.

Got City Center Hotels är en hotellgrupp med huvudkontor i Göteborg.

Koncernen driver ett antal hotell, restauranger och barer på ett flertal orter i Sverige.

Presskontakt GCCH

Välkommen till GCCH!

Got City Center Hotels är en hotellgrupp med huvudkontor i Göteborg.

Koncernen driver ett antal hotell, restauranger och barer på flera orter i Sverige.

Got City Center Hotels - GCCH

40032 Gothenburg