Appen Golv- & Våtrumskontroll är ett utmärkt verktyg för att skapa en löpande dialog med beställaren och på så sätt spara tid och pengar.

Dokumentation underlättar fakturering

När uppmärksamheten ökar kring fakturering och korrekt dokumentation är det viktigt för GBR-företagen att ha ordning på sina underlag. För att säkerställa att både beställare och entreprenör känner sig trygga är tydlig kommunikation och noggrann dokumentation avgörande.

Johan Aspelin, vd på Golvbranschen GBR, slår ett slag för det digitala verktyget Golv- & Våtrumskontroll som ett effektivt sätt att kommunicera med beställaren;

- I appen är det enkelt att dokumentera varje arbetsmoment - gärna med bilder. När den nödvändiga dokumentationen är på plats skapas en transparent dialog mellan beställare och entreprenör som bidrar till att parterna känner sig trygga med vad som har utförts.

- Den detaljerade dokumentation kan också vara avgörande om frågor kring golvinstallationen skulle uppstå längre fram. Då kan GBR-företaget tjäna både tid och pengar på att ta hjälp av systemet och redovisa vad som faktiskt gjorts och i vilken ordning.

Att använda Golv- & Våtrumskontroll innebär att arbetsmomenten tydligt dokumenteras och att alla detaljer finns på plats. Vid våtrumsarbeten anges grunduppgifter om projektet i våtrumsanmälan. Förkontrollen visar sedan om förutsättningarna för installationen är de rätta och i egenkontrollen checkas det egenutförda arbetet av. Uppgifterna kan kommuniceras löpande till beställaren som har full kontroll över hur processen fortskrider.

- Att underlätta kommunikationen med sin kund kan vara särskilt viktigt vid ramavtal eller komplexa uppdrag där många moment ingår, säger Johan Aspelin. Då slipper båda parter uppleva osäkerhet kring faktureringen. Appen är på så vis ett smart verktyg som hjälper till att hålla företagets lönsamhet på rätt kurs.

Golv- & Våtrumskontroll är avgiftsfri för GBR-anslutna företag. Om du ännu inte använder den digitala tjänsten men vill börja, är du välkommen att kontakta Patrik Nordahl på patrik.nordahl@golvbranschen.se för support och vägledning.