Ny bokning klar: Teddybears uppträder på Göteborgs Kulturkalas

Teddybears i sina eleganta kostymer och björnmasker blir stor finalakt på Götaplatsens scen torsdagen den 12 augusti. Nu är också klart vilka artister som hyllar Michael Jackson på kalasscenen vid Storan på lördagskvällen.

Med Teddybears spelning fullbordas torsdagskvällens program på Götaplatsen, där Red Top är konferencier. De fyller platsen efter Jenny Wilson som tidigare avbokat av personliga skäl. Teddybears går in som kvällens sista akt, efter Amanda Jenssen, och spelar från klockan 21:45 fram till 23.

Teddybears kommer med sitt gigantiska Disco-bolls-björnhuvud och med nya skivan Devil’s Music med hitsen Get Mama a House och Rocket Science i bagaget. Förra sommaren gjorde de succé på Way Out West och tidigare i år har de spelat på både Roskilde- och Arvikafestivalen.

The King of Pop hyllas av en rad artister från Kulturkalasets scen vid Storans parkering, på lördagskvällen 14 augusti klockan 22:15 – 23:30. Nu är det klart med Marit Bergman, Stephen Simmonds, Viktor Norén, Anna Maria Espinosa, Pauline, Asha Ali och Jonna Lee.  En Afton Med Michael Jackson planerades redan två år innan Michael dog, och klubben med samma namn har dragit fulla hus under flera år i både Malmö och Stockholm. Nu är det Göteborgs tur att ta del av denna Afton, presenterad av HBT-Festivalen.

Oh, Harry och Markendeyah är nya bokningar på Kanaltorget. Oh, Harry eller Harriet Ohlsson som hon egentligen heter, tidigare sångerska i Hellsongs, är aktuell i höst med solodebuten Arena Rock.  På scen onsdag 11 augusti klockan 22:00 - 23:00. Kultirations sångare Marcus Berg tar med sin akustiska gitarr, Daniel Wejdin på ståbas och Finn Björnulfson på slagverk och percussion för en konsert baserad på soloalbumet Markendeyah och nytt material. På scen torsdag 12 augusti klockan 22:00 -23:00.

Mer information:

David Dagemark, Göteborgs kulturkalas, Tel: o708 - 762 735

david.dagemark@goteborg.com

Göteborgs kulturkalas 10-15 augusti 2010 är ett samarbete mellan Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen och Göteborg & Co, som också projektleder evenemanget. Göteborgs kulturkalas är ett regionalt projekt som vill vara en mötesplats för alla och sätta upplevelsen i centrum.

www.goteborg.com/kulturkalaset

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och kunskapsstad. Bolaget ägs gemensamt av kommunen och näringslivet. Läs mer om bolaget på goteborg.com/co