Det gamla garveriet (till höger i bild) har fått sin första hyresgäst.

Möt Gavlegårdarnas första hyresgäst i garveriet

De gamla fabriksbyggnaderna i stadsdelen Godisfabriken ska fyllas med liv. Nu är den första verksamheten i det tidigare garveriet tecknad och klar. Vi slår upp dörrarna till den unika miljön och presenterar vår nya hyresgäst.

Garveriet är en av de tre fabriksbyggnader som bevaras i den nya stadsdelen Godisfabriken. År 1879 öppnade Gävlefamiljen Matton sin läderfabrik i de då nybyggda lokalerna.

Gavlegårdarna har nu tecknat avtal med garveriets första kommersiella hyresgäst, en aktör som kommer att ta drygt 700 kvadratmeter i anspråk för sin verksamhet.

Miljön i det gamla garveriet är unik, inte minst då här finns tydliga spår från läderfabrikens tidigare produktion. Nu slår vi upp dörrarna och välkomnar er in i fabriksbyggnaden för en titt. Vi presenterar också vår hyresgäst och den verksamhet som öppnar här år 2022.

Välkommen till Godisfabriken

Onsdag den 18 september, klockan 13.15.

Presskontakt Kommunikationschef