Gästrike Vatten bygger ut kommunalt vatten och avlopp i Sälgsjön

Gästrike Vatten bygger ut kommunalt vatten och avlopp i Sälgsjön

På uppdrag av Gävle kommun bygger Gästrike Vatten ut det kommunala ledningsnätet för vatten och avlopp. Utbyggnaden omfattar anslutning av cirka 120 fastigheter som kommer att ingå i det utökade verksamhetsområdet för vatten och avlopp.

Bakgrunden till utbyggnaden är att permanentboendet har ökat kraftigt och de nuvarande avloppsystemen är gamla och behöver bytas ut. Det här är ett miljöprojekt som även förbättrar boendemiljön i Sälgsjön. Nu får alla tillgång till ett bättre dricksvatten och en effektiv rening av spillvatten gör att vattnet i badviken blir bättre.

Vi har precis börjat gräva. Det är SVEAB Anläggning AB som har fått entreprenaden. Arbetet kommer att pågå fram till december 2018.

Vi vill härmed bjuda in till dig till pressträff och berätta mer om utbyggnaden av kommunalt VA i Sälgsjön!

Startevent den 30 maj, klockan 14.30, på Albackavägen 20 i Sälgsjön, Gävle

• Gästrike Vatten berättar om projektet och visar avloppslösningen.
  • SVEAB Anläggning AB berättar om entreprenadens utmaningar
  • Grävning för ledningar pågår – kom gärna och titta!
  • Korvgrillning
  • Fastighetsägare inbjudna

Från Gästrike Vatten deltar Gästrike Vattens styrelseordförande Ola Nilsson, Stefan Hedström, projektledare, Magnus Hillström, byggledare och Jessica Zetterholm, projektadministratör.

Välkommen!

För mer information kontakta Jessica Zetterholm, projektadministratör Gästrike Vatten, 070-414 01 30 jessica.zetterholm@gastrikevatten.se