Nu är det lättare med kg! Byte av försäljningsenhet för fordonsgas.

Idag bytte Stockholm Gas försäljningsenhet på sin biogasmack på Arlanda och var därmed först ut av Stockholmsakörerna att göra det. Bytet har varit planerat sedan länge och är ett branschgemensamt beslut för att underlätta för kunderna. Det blir enklare att räkna ut drivmedelskostnaden då bilens bränslemätare också visar förbrukning/kg. Dessutom blir det en anpassning till gällande regelverk och till övriga Europa, där de flesta länder redan använder kg som försäljningsenhet.

För de kunder som tankar på vår biogasmack på Arlanda innebär bytet inte någon större förändring. Första gången bilen tankas efter enhetsbytet kommer kr/kg att visas istället för som tidigare, kr/Nm3. Priset för ”full tank” kommer att vara detsamma som tidigare. På så sätt blir förändringen kostandsneutral för kunden. Det pris som visas på pylonen/pelaren kommer dock att se högre ut i och med förändringen.

Fordonsgasen är fortfarande lika prisvärd i förhållande till andra bränslen och bidrar till att minska miljö- och hälsoskadliga ämnen.

Mer information finns på www.stockholmgas.se/enhetsbyte

Vill du veta mer? Kontakta projektledare, Melanie Sjögren
E-post: melanie.sjogren@stockholmgas.se