Se spelet från en ny sida med Garmin® Approach S2 golfklocka

Se spelet från en ny sida med Garmin® Approach S2 golfklocka

Garmin presenterar nu Approach S2 golf-GPS – en stilren golfklocka som är förprogrammerad med mer än 30 000 golfbanor över hela världen, helt utan några abonnemang eller andra avgifter.

Approach S2 mäter avståndet till framkant, mitten och bakkant av greenen, plus exakta avstånd till
inspelspunkter samt doglegs. Digitalt Scorekort hjälper dig att enkelt föra din score. Den senaste medlemmen i Garmins golfserie finns i tre olika färgkombinationer och är elegant nog för att användas även som vanlig klocka, men framförallt blir den din trogna spelpartner på golfbanor över hela världen.

– Approach S2 är den perfekta följeslagaren för golfspelaren, säger Martin Resch, produktchef för Garmin Outdoor.

– Med mer än 30 000 golfbanor över hela världen är S2 redo att ge dig information som kan förbättra ditt spel genom funktioner som är enkla att använda.

Funktioner som hjälper dig i ditt spel: Approach S2 finns i tre olika färger (vit, svart och lila). Den mäter avståndet till framkant, mitten och bakkant av green, plus exakta avstånd till inspelspunkter samt doglegs så att du får en bättre överblick över banan.

Enkelt att hålla koll på scoren: Att hålla reda på scoren under golfrundan är mycket enkelt med en Approach S2. Du kan lägga in din score direkt i klockan, eller ladda ner och få tillgång till printbar version av din runda via en dator. För mer information om S2 besök www.garmin.com/golf.

Sportig och lätt: Med en vikt på endast 52 gram sitter S2 bekvämt på armen. Den är robust, tålig och vattentät (till 10m), och armbandet går att byta ut (band i olika färger finns som tillbehör). Automatisk inställning av tid och datum samt larm och uppladdningsbart litiumjonbatteri, är funktioner som är lika användbara på banan som utanför. För dig som vill ha koll på distansen, finns det även en trippmätare som berättar hur långt du har gått.

Förprogrammerade golfbanor: Approach S2 innehåller fler än 30 000 banor. Golfspelare som reser till okända golfbanor över hela världen kommer att ha de flesta av dessa banor tillgängliga direkt i sin
Approach S3. Garmin erbjuder gratis uppdateringar på nya banor samt förändringar på befintliga för att säkerställa noggrannheten.

Approach S2 förväntas vara tillgänglig i mars 2013 och kommer att ha ett rekommenderat pris på

2 395: -