Med Garmin® vívofit™ räknas varje steg

Med Garmin® vívofit™ räknas varje steg

Garmin presenterar vívofit – ett stilrent, fitnessband som förvandlar goda avsikter till livslånga vanor. vívofit ger dig personliga dagliga mål, registrerar dina framsteg och påminner dig när det är dags att röra på dig. På en tydlig skärm visar vívofit hur många steg du har tagit, hur långt du har gått, antalet kalorier du förbränt och tid på dagen. vívofit är vattentät ner till 50 meter och kompatibel med ANT+™ pulsmätare1. För att få reda på mer om vívofit, besök www.garmin.com/vivo.

– Med vívofit introducerar vi ett fitnessband som följer ens tempo, säger Andrew Silver, produktchef för Garmin Fitness

– Genom att utmana med personliga mål och kontrollera kvaliteten på personens vila under natten utan att behöva laddas varje dag, är vívofit ett fitnessband som passar på allas handleder.

Uppnå dagliga mål:

vívofit lär sig din aktuella aktivitetsnivå, och skapar utifrån den ett rimligt mål för dagen. När du gör framsteg justerar vívofit målet för nästa dag och lotsar dig successivt framåt mot en hälsosammare livsstil.

Talar om när det är dags att röra på sig.

Forskning visar att längre perioder av inaktivitet som stillasittande vid ett skrivbord under stor del av dagen minskar kroppens produktion av fettförbrännande enzymer. Du kan motverka den effekten genom att ta regelbundna, korta promenader under dagen. Även om du inte tittar på klockan och glömmer röra på dig, så har vívofit full koll. En röd stapel visas på skärmen efter en timmes inaktivitet och utökas när du har suttit för länge. Du behöver bara gå några minuter för att återställa rörelsestapeln.

Alltid påslagen:

vívofit följer dina framsteg dygnet runt och den kan vara påslagen i mer än ett år utan att batteriet behöver bytas. Ställ den i viloläge när du går och lägger dig så registrerar vívofit din sömn. På din Garmin Connect-sida kan du se hur många timmar du har sovit totalt, samt se när du har rört på dig och när du har fått vilsam sömn. vívofit-bandet är vattentätt, vilket innebär att det inte gör något om du duschar med det eller om du hamnar mitt i en regnskur.

Koppla upp dig

På vår kostnadsfria onlinegemenskap, Garmin Connect, får du en komplett bild av dina framsteg, och du kan anpassa startsidan så att den visar den information som är viktigast för dig. Du kan också vara med i onlineutmaningar och få virtuella utmärkelser som ger dig extra motivation. Med den här funktionen kan du kontakta, tävla mot och jämföra dig med vänner och familj över hela världen. Utmaningar på Garmin Connect är ett utmärkt sätt att få hälsosamma vanor att bestå. Om du redan använder en träningsenhet från Garmin, t.ex. Forerunner® eller Edge®, kan vívofit se aktiviteten och återhämtningen mellan träningspassen, så att du kan granska alla dina data på Garmin Connect. Tillgängligt via datorn eller en kompatibel mobilenhet med Garmin Connect™ Mobile app.

Följ ditt hjärta:

Använd en pulsmätare1 ihop med vívofit för att registrera puls och zondata för olika träningsaktiviteter, alltifrån löpning till tennis och konditionsträning på gymmet.

vívofit finns i svart, grått, lila, grönt och blått. vívofit beräknas finnas tillgänglig i februari till ett rekommenderat cirkapris på 1 199: - utan pulsband och 1 499: - med pulsband.

1Pulsband ingår i vissa modeller men säljs även separat.