Logga din distans och mät dina framsteg med nya Garmin Swim™

Logga din distans och mät dina framsteg med nya Garmin Swim™

Garmin presenterar nu Garmin Swim™, en träningsklocka specifikt designad för simmare. Garmin Swim registrerar simsätt, antal simtag, distans, tempo, antal längder och mycket mer.

– Vi har samlat Garmins erfarenheter och kunskap från vårt breda sortiment av fitnessprodukter och vår passion för simning och tagit fram en ny simklocka för att kunna tillfredsställa de speciella krav som simmare har, säger Andrew Silver, produktchef för fitness på Garmin International.

– Nu behöver du inte längre hålla koll på hur många längder du har simmat utan du kan låta Garmin Swim göra jobbet åt dig. Dessutom registrerar Garmin Swim distans, tempo, antal simtag och simsätt och räknar ut hur effektivt du simmar för att hjälpa till att förbättra dina tider och din teknik.

Garmin Swim är redo att användas direkt ur lådan – du behöver bara knappa in vilken längd det är på bassängen och börja ditt träningspass. Den slimmade designen gör att den skär genom vattnet utan att störa dina simtag. Batteriet räcker i ungefär ett år och är enkelt att byta själv. För att se Garmin Swim "in action", besök www.garmin.com/swim.

Med en Garmin Swim på handleden kan du fokusera på din teknik istället för på hur många längder du har avverkat. Garmin Swim känner av automatiskt vilket simsätt du har och håller koll på antal längder, simtag, distans, tempo och mycket mer. Med några få knapptryckningar kan du också logga simövningar och tidsinställda set utan att hela tiden behöva titta på klockan. Den räknar också ut din SWOLF-score (tiden för en simmad längd plus antal simtag på just den längden). för att mäta effektiviteten, vilket gör den idealisk för både motions- och tävlingssimmare på alla nivåer. Det intuitiva gränssnittet använder endast sex knappar, så alla funktioner kan nås snabbt och enkelt.

Slimmad och snygg nog att användas som vardagsklocka fungerar Garmin Swim som en personlig påminnelse om dina mål. För att hjälpa dig att hålla motivationen uppe visar den dig din totala simmade sträcka under veckan nedanför klockslaget. Klockfunktionen innehåller dubbla tidszoner och larm – så nu har du inga fler ursäkter att hoppa över dina tidiga träningspass i poolen.

Efter avslutat träningspass kan du ladda upp all data till Garmin Connect™ (http://connect.garmin.com), en hemsida för gratis analys av dina träningspass. Här kan du snabbt och enkelt beskåda hur du har presterat, hålla koll på totalen, sätta upp mål, dela träningsdata med tränare, vänner och familj och ta del av mer än 80 miljoner aktiviteter runt om i världen. Genom ANT+™ trådlös teknik kan all data föras över till din dator. Garmin Connect är kompatibelt med både Mac och Windows.

Garmin Swim beräknas finnas tillgänglig i juli 2012 till ett rekommenderat cirkapris på 1 695:- inkl moms.

För mer information, besök www.garmin.com/swim