Garmin® vivosmart® HR – en aktivitetsmätare med pulsmätning på handleden och Smart Notifications

Garmin presenterar nu vívosmart HR, en aktivitetsmätare med pekskärm och Elevate™ pulsteknik som mäter pulsen på handleden. vívosmart HR har en skärm som alltid är påslagen och som kan läsas av i solljus. Förutom att mäta din puls dygnet runt mäter vívosmart HR även hur mycket och hur intensivt du rör dig. Ihopkopplad med en kompatibel Smartphone1 kan du se SMS, inkommande samtal, email, kalenderpåminnelser, flöde på sociala medier och styra din musik.

– Det här är den första aktivitetsmätaren från Garmin med Elevate handledsbaserad pulsteknik som visar din puls dygnet runt. Du får mer feedback på din dagliga aktivitet, förbrända kalorier, träning och sömn, säger Andrew Silver, produktchef för Garmin Fitness.

– På vívosmart HR´s skärm kan du se dina framgångar på vägen mot ditt träningsmål och hålla dig uppkopplad via smarta aviseringar när du är på språng.

vívosmart HR behöver sällan tas av. Det är slimmat och bekvämt, har upp till fem dagars batteritid och är vattentätt ner till 50 meter. Förutom att visa tiden, räkna steg, kalorier, distans och puls mäter den även höjden för att veta mer exakt hur hårt du har ansträngt dig. vívosmart HR mäter också aktivitetens intensitet genom Intensity Minutes så att du kan bevaka dina framsteg mot dina träningsmål rekommenderade av ledande hälsoorganisationer som t.ex. Världshälsoorganisationen. Likt föregångarna påminner vívosmart HR dig när du suttit stilla för länge och den lär sig din aktuella aktivitetsnivå och skapar och ett personligt och anpassat stegmål så att du blir motiverad till att skapa hälsosamma vanor och hålla dig aktiv hela dagen. Du kan också manuellt sätta nivåer och intensitetsmål.

Tillsammans med en kompatibel smartphone är du uppkopplad med smarta aviseringar. vívosmart HR vibrerar och du ser inkommande samtal, SMS, flödet i sociala medier, kalenderpåminnelser mm. Du kan också kontrollera musiken på din smartphone från vívosmart HR, skicka en signal till din telefon om du inte hittar den och använda den som fjärrkontroll till Garmin VIRB actionkamera.

vívosmart HR synkroniseras automatiskt med appen Garmin Connect™ Mobile när din telefon är i närheten av klockan. Garmin Connect Mobile är enkelt att använda och du kan när som helst kolla hur aktiv du är, hur bra du har sovit mm. Du kan även se trender över tid och länka till ett MyFitnessPal-konto för att automatiskt synka kalorier och näringsinformation, så att du kan se aktiva och konsumerade kalorier och även återstående (baserat på dina mål i MyFitnessPal).

vívosmart HR kommer finnas i svart, lila och mörkblå och beräknas finnas tillgänglig i november till ett rekommenderat cirkapris på 1 599: -

1 Se garmin.com/BLE för lista på kompatibla telefoner