Garmin®  utökar Approach-serien med S4 – en elegant golfklocka med högupplöst pekskärm och Smart Notifications

Garmin® utökar Approach-serien med S4 – en elegant golfklocka med högupplöst pekskärm och Smart Notifications

Garmin lanserar nu Approach S4 – en golfklocka med GPS och nya, smarta funktioner. Approach S4 har en högupplöst pekskärm som går att läsa av i solljus och ett uppladdningsbart batteri som håller i upp till 10 timmar. S4 levereras med fler än 30 000 internationella golfbanor1 med gratis uppdateringar och precis som Garmins övriga golf-klockor, mäter S4 exakta avståndet till framkant, mitten och bakkant av greenen, samt avstånd till layups och doglegs. Dedikerad Green Wiew-knapp och Smart Notification teknik är nya funktioner i detta snygga, moderna armbandsur.

– Approach S4 är vår nya toppmodell inom teknik till golfare och ger spelaren en verklig konkurrensfördel på banan, säger Martin Resch, produktchef på Garmin Outdoor.

– Den högupplösta pekskärmen gör det enklare än någonsin för golfare att prestera. Plus, att den utökade batteritiden ger fler golfrundor på en enda laddning.

Elegant design och 10 timmars batteritid: Approach S4 är en golfklocka i sin egen klass. Den högupplösta pekskärmen går att använda med handskar på och syns tydligt även i direkt solljus. Den väger endast 58,4 g, och är vattentät ner till 10 meters djup. Approach S4 är packad med kraftfulla funktioner i en liten, smidig enhet, men är trots det enkel att använda och har den längsta batteritiden av alla klockor i Approach-serien.

Håll dig uppkopplad på golfbanan: Approach S4 har Smart Notification teknik (när den paras ihop med iPhone 4S eller högre, med iOS7.0), som fungerar som en trådlös förlängning av telefonen via Bluetooth. Smart Notification tar emot e-post, textmeddelanden mm. och du kan läsa det direkt i klockans display.

Green-view knapp: Approach S4 har en dedikerad knapp för enkel åtkomst till Green View. Funktionen ger dig en bild över den aktuella greenen och flaggan kan justeras för dagens flaggplacering med ett enkelt tryck på skärmen för exakt avståndsmätning.

Öka farten i spelet: Med S4 får du direkt hjälp med avståndet till framkant, mitten och bakkant av greenen, plus exakta avstånd till layups och doglegs. Du kan även lägga till egna punkter på klockan som du vill kunna mäta avstånd till samt mäta längden på dina tidigare slag.

Score och statistik: Med det digitala score-kortet kan du spara individuella resultat som du sedan kan granska, dela och skriva ut via en dator. Approach S4 registrerar också statistik, som fairwayträffar, greenträffar och slag per runda, samt hur långt du har gått och hur länge du har varit ute på din golfrunda.

S4 kan användas över hela världen. Mer än 30 000 banor finns i klockan och det tillkommer inga extra avgifter för abonnemang eller roaming. Vare sig du spelar på nya okända banor, eller vill lära känna din hemmabana bättre kommer du att kunna göra det med Approach S4.

Approach S4 beräknas finnas tillgänglig i november till ett rekommenderat cirkapris på 3 199: -.

Den kommer finnas i svart och vitt, med färgglada armband som tillval.

1 I dagsläget finns det inga banor tillgängliga i Asien för Approach-serien. För mer info besök http://sites.garmin.com/clsearch/intosports/golfcourse.html.