Garmin® presenterar vívofit® 2 och designade armband Aktivitetsmätare för aktiva och trendiga personer

Garmin presenterar nu vívofit 2 – det senaste tillskottet till Garmins serie med aktivitetsband. vívofit 2 har nya funktioner som hjälper dig att vara aktiv och utveckla sunda vanor. Förutom den synbara rörelsestapeln som talar om att du ska röra på dig, så har vívofit 2 en aktivitetstimer där du kan spara och analysera dina aktiviteter. Den har även bakgrundsbelysning och för att du skall kunna använda din vívofit 2 till både vardags och fest finns det en exklusiv kollektion med utbytbara armband.

– vívofit 2 hjälper dig att få hälsosammare vanor, säger Andrew Silver, produktchef för Garmin Fitness.

– Designad för att användas dygnet runt, med ett års batteritid, bakgrundsbelysning, och många smarta funktioner, håller vívofit 2 dig motiverad vart du än går.

vívofit 2 hjälper till att hålla dig aktiv och kan användas dygnet runt. Den har ett års batteritid och är vattentät ner till 50 meter, så du kan alltid ha den på dig. vívofit 2 visar dina framsteg, sätter upp personliga stegmål och påminner dig om du varit inaktiv för länge genom att visa en röd rörelsestapel. Forskning visar att längre perioder av inaktivitet som stillasittande vid ett skrivbord under stor del av dagen minskar kroppens produktion av fettförbrännande enzymer. Du kan motverka den effekten genom att ta regelbundna, korta promenader under dagen. Skärmen som är bakgrundsbelyst visar steg, kalorier, distans och tid på dygnet. Vid träningspass kan du koppla ihop vívofit 2 med ett pulsband1 för att spara din puls- och zondata eller använda stoppuret för att spara tider.

vívofit 2 synkroniserar automatiskt med din kompatibla smartphone2 via Garmin Connect™ Mobile App och där får du en helhetsbild över dina dagliga aktiviteter. I Garmin Connect, ett gratis fitness-community, kan du se sömn-statistik och trender, gå med olika online-utmaningar och vinna virtuella utmärkelser för att öka motivationen. För en detaljerad kaloriförbränningsöversikt kan du länka ditt Garmin Connect-konto med MyFitnessPal® för att jämföra förbrända kalorier med de mål du satt upp.

vívofit 2 beräknas finnas tillgänglig i mars 2015 till ett rekommenderat cirkapris på 1 249: - utan pulsband och 1 499: - med pulsband. Den kommer finnas i svart, vit, marin och rosa. Fler färger på band kommer finnas som tillbehör.

Förutom de utbytbara armbanden i både färgglada och neutral färger kommer nu en hel kollektion med designade armband. Nu blir det både enklare och roligare att hålla en elegant stil samtidigt som du strävar mot dina dagliga aktivitetsmål. Det kommer finnas en Signature serie med armband i läder och rostfritt stål för både för kvinnor och män samt en exklusiv kollektion designad av Jonathan Adler i en mängd olika material och stilar. Armbanden passar både på vívofit och vívofit 2.

För mer information, besök www.garmin.se.

1 Medföljer vissa modeller men säljs även separat.

2 Se Garmin.com/BLE för en lista över kompatibla telefoner.