Garmin® presenterar vívoactive™ En smartwatch med GPS för en aktiv livsstil

Garmin® presenterar vívoactive™ En smartwatch med GPS för en aktiv livsstil

Garmin presenterar nu vívoactice – en tunn och lätt smartwatch med GPS och appar för sport och andra aktiviteter. Genom att hjälpa dig att utveckla och upprätthålla en hälsosam livsstil, registrerar vívoactive all din aktivitet som löpning, cykling, golf och simning. vívoactive är bekväm att ha på sig hela dagen och med hjälp av smarta aviseringar håller du dig uppkopplad mot vänner och familj. Med nya Connect IQ kan du enkelt anpassa vívoactive med andra urtavlor, appar och widgets. vívoactive har en högupplöst pekskärm i färg och kan kompletteras med andra band för att passa varje klädsel och tillfälle.

– vívoactive har många av Garmins omtyckta funktioner som inbyggs GPS, lång batteritid och tydlig display i en supertunn smartwatch som håller dig uppkopplad mot omvärlden, säger Dan Bartel, försäljningschef på Garmin International.

– Designad för att bäras varje dag kan vívoactive göras personlig på många sätt, från utbytbara band till olika urtavlor, appar och widgets, så att den blir mångsidig, funktionell och stilig.

Spela tuffare

Oavsett om du springer ute eller inne kan du registrera dina träningspass även när du är utom räckvidd från din smartphone. I vívoactives inbyggda tränings-app ser du tempo, tid och distans med GPS och den inbyggda accelerometern registrerar hastighet och distans när du är inomhus och GPS-mottagning inte finns tillgängligt. vívoactive kan också kopplas ihop med pulsband och fart/kadensmätare1 eller användas som en fjärrkontroll till Garmin VIRB® action camera.

En app för cykel mäter tid, distans, hastighet och kalorier för träningsrundan eller när du pendlar till och från jobbet. Du som golfar kan hämta data från mer än 38.000 golfbanor över hela världen med hjälp av vívoactive golf app. Du får då reda på hålnummer, par, avstånd till green, layups och doglegs. I vívoactive kan du även föra scorecard.

Vattentät ner till 50 meter och med flera simfunktioner kan du få reda på antalet längder, total distans, tempo och antal simtag. Appen räknar också ut din SWOLF poäng, ett mått på hur effektivt du simmar.

Mellan träningspassen registrerar vívoactive dina steg, kalorier och distans samt sätter upp personliga dagliga mål och påminner dig när du varit inaktiv för länge genom att visa en röd inaktivitetsstapel. Forskning visar att längre perioder av inaktivitet som stillasittande vid ett skrivbord under stor del av dagen minskar kroppens produktion av fettförbrännande enzymer. Du kan motverka den effekten genom att ta regelbundna, korta promenader under dagen.

Arbeta smartare

Tunn och lätt, vívoactive är bekväm att bära hela dagen och har upp till tre veckors batteritid i klock/aktivitets-läge eller upp till 10 timmar i GPS-läge2. vívoactive vibrerar lätt för att meddela dig om inkommande samtal, kalenderhändelser, e-post och sms från en kompatibel smartphone via Bluetooth®3. Bara tryck och dra med fingret över skärmen för att läsa mer eller rensa skärmen med en knapptryckning.

Den högupplösta skärmen syns bra även i solljus och förutom att läsa dina meddelanden kan du även starta och stanna din musiklista och skicka en signal till din smartphone när du inte hittar den.

Lev bättre

vívactive synkroniserar automatiskt med din kompatibla smartphone3 via Garmin Connect™ Mobile App och där får du en helhetsbild över dina dagliga aktiviteter. I Garmin Connect, ett gratis fitness-community, kan du se sömn-statistik och trender, gå med i olika online-utmaningar och vinna virtuella utmärkelser för att öka motivationen. För en detaljerad kaloriförbränningsöversikt kan du länka ditt Garmin Connect-konto med MyFitnessPal® för att jämföra förbrända kalorier med de mål du satt upp.

ConnectIQ är den första öppna plattformen där tredjepartsutvecklare kan skapa applikationer för Garmin-produkter. Genom ConnectIQ store på Garmin Connect Mobile App kan du ladda ner anpassade appar, widgets, datafält och skärmutseenden för att göra din vívactive ännu smartare. Du kan också byta armband på den för att ändra stil.

vívoactive beräknas finnas tillgänglig i mars 2015 till ett rekommenderat cirkapris på 2 399: - utan pulsband och 2 899: - med pulsband. Den kommer finnas i svart och vitt.

För mer information, besök www.garmin.se.

1 Medföljer vissa modeller men säljs även separat.

2 eparat.Batteritiden varierar beroende på användande och smartphone-modell

3 Se Garmin.com/BLE för en lista över kompatibla telefoner.