Garmin® presenterar nya echoMAPTM-serien med inbyggt scanning sonar

Garmin® presenterar nya echoMAPTM-serien med inbyggt scanning sonar

Garmin presenterar nu en ny serie med echoMAP sjökortsplottar kombinerat med scanning sonar. Användarvänliga enheter med inbyggd avancerad ekolodsteknik för alla typer av fiskare utan att du behöver komplettera med en separat ekolodsmodul.

– De nya echoMAP har avancerad ekolodsteknik med scanning sonar inbyggd i enheten, vilket ger den tydligaste scanningen på marknaden utan att du behöver installera en extern enhet, säger Dan Bartel, försäljningschef för Garmin International.

– Det i kombination med användarvänlighet och tydliga displayer ger sportfiskare allt han kan önska sig.

Nya echoMAP-serien är en vidareutveckling av den ursprungliga echoMAP-serien och finns med 4, 5, 7, och 9 tums färg-display som passar alla typer av båtar. Med en inbyggd högkänslig 5Hz GPS-antenn, uppdateras positionen och kursen fem gånger per sekund, vilket ger en jämn och följsam förflyttning på skärmen. Det ger också en mer exakt position när du markerar en waypoint.

Garmin har den tydligaste scanningen av fisk och struktur på marknaden och tekniken har nu byggts in i den nya serien med kombinerade enheter. Hela serien har HD-IDTM ekolod på 500W (RMS) och DownVü scanning. DownVü ger en nästan fotografisk bild av objektet och struktur under båten och ger en utmärkt upplösning och målseparation i både färsk- och saltvatten.

Dessutom har nya echoMAP 70 och 90 inbyggd SideVü-teknik så du kan se vad som finns vid sidan av båten. Med denna teknik i enheten får du en större användarupplevelse utan att du behöver installera fler enheter på båten.

Kartografin är en viktig del och echoMAP-serien är kompatibel med både BlueChart g2 och BlueChart g2 Vision sjökort. BlueChart g2 Vision innehåller Garmins Autoguidance, 3D-vyer, flygfoton över hamnar mm. Med Autoguidance kan du välja en destination och plottern ritar ut en säker väg baserat på din båts parametrar.

Kablaget ansluts direkt i det svirvlande fästet på echoMAP så det är mycket snabbt och enkelt att sätta dit enheten och plocka bort den efter dagens båttur.

Nya echoMAP-serien beräknas finnas tillgänglig i mars 2015 till ett rekommenderat cirkapris på och 2 899: - till 10 599: -.

För mer information om echoMAP besök www.garmin.com/marine2015